۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۳۰۹۰۳۵
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

ضعف در پژوهش زمینه شکست‌های تبلیغی را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه جیرفت گفت: یک مبلغ باید قبل از آن که مبلغ شود، پژوهشگر و محقق شود، چراکه ضعف در پژوهش زمینه شکست های تبلیغی را فراهم می کند.
حجت الاسلام حميدرضا نادري

حجت الاسلام حمید رضا نادری، استاد حوزه و دانشگاه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به نظام آموزشی آموزش و پرورش، گفت: هر جوان مومن ایرانی باید یک پژوهشگر و محقق باشد؛ بنابراین لازم است نظام آموزشی از مراحل ابتدایی تا سطح عالی پژوهش محوری و تحقیق را روش اصلی خود قرار دهد.

 

وی به تعریف کار پژوهشی اشاره داشت و گفت: نتیجه کار پژوهشی تولید علم و تاسیس مفاهیم محکم و مفید است و باید بدانیم که هیچ علمی بدون کار تحقیقاتی و پژوهشی تالیف نخواهد شد.

 

این استاد سطح عالی حوزه علمیه، گفت: در راستای تربیت طلاب پژوهش محور لازم است در هر حوزه علمیه، فصل نامه یا مجله ای باشد تا طلاب به بهانه ماهنامه کار نویسندگی و تحقیق را فرا بگیرند و در عرصه نوشتن دست به قلم شوند.

 

وی به ارتباط بین تبلیغ و پژوهش اشاره داشت و افزود: یک مبلغ باید قبل از آن که مبلغ شود، پژوهشگر و محقق شود؛ چراکه ضعف در پژوهش زمینه شکست های تبلیغی را فراهم می کند.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ضروری است نسبت به پاسخ گویی شبهات روز و شناسایی آن ها فعال باشیم و مرز های اعتقادی را از خطر نفوذ جریان های فکری حفظ کرد.

 

وی ادامه داد: پاسخ گویی به شبهات روز و مشکلات علمی تنها با پژوهش و تحقیق امکان پذیر است و هرگز نمی توان بدون کاوش و تدبر در متون دین و با تقلید و یادگیری تعدادی اصطلاح با این شبهات مواجه شد و آن ها پاسخ داد.

 

این استاد دانشگاه با بیان اولویت های موضوعی در زمینه تحقیق و پژوهش، گفت: وقتی فاجعه منا اتفاق افتاد، در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هجمه زیادی از شبهات نسبت به اصل حج و وجوب آن منتشر شد؛ در چنین فضایی لازم بود کارشناسان مسایل دینی با مطالب تحقیقی و پژوهشی با این حجم شبهات مواجه شوند و فضای فکری را آرام کنند.

 

وی ادامه داد: همین مباحث مستحدثه و روز می تواند موضوع یک پژوهش باشند؛ نتیجه چنین تحقیقی پاسخ گویی به نیاز روز و حل مشکل جامعه است که بسیار با ارزش است.

 

حجت الاسلام نادری در پایان با اشاره به جشنواره طلاب جوان علامه حلی(ره)، گفت: این جشنواره برترین عملکرد حوزه در تقویت فضای پژوهشی حوزه بوده و عرصه مناسبی برای رقابت طلاب در مباحث پژهشی و تحقیقاتی است./9701/302/ب1

ارسال نظرات