۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۰۸۸۹۵
رییس سازمان اوقاف خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به راه اندازی سامانه اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه یادآور شد: این سامانه با زحمات همکاران، راه اندازی شد و اکنون هیچ گونه کار دستی در این سازمان نداریم.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست با ابراز خشنودی از برگزاری جلسات مشترک قوه مقننه و سازمان اوقاف اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان اوقاف برگزاری مسابقات قرآن است که در همین راستا مسابقات سراسری قرآن کریم در کرمانشاه با حضور 600 نفر در رشته حفظ، قرائت، معارف و مفاهیم در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون قاری و حافظ قرآن در کشور گفت: بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در سطوح مختلف قرآنی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف ثبت نام کرده اند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: در سطح کشور بیش از 8 هزار بقعه متبرک و امامزاده وجود دارد که تولیت آنها بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

وی افزود: اداره موقوفات در سطح کشور نیز که فاقد متولی است بر عهده سازمان اوقاف است.

 

وی اضافه کرد: در کشور بیش از هشتاد هزار متولی موقوفات داریم که اداره برخی از آنها برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه است و برخی نیز متولی مشخص دارند و در کل بیش از 170 هزار مساجد، تکایا و حسینیه و موقوفات در کشور داریم.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به راه اندازی سامانه اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه یادآور شد: این سامانه  با زحمات همکاران، راه اندازی شد و اکنون هیچ گونه کار دستی در این سازمان نداریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی با اشاره به سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با این سامانه می توان به لحظه و روز، اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهیم.

 

وی تصریح کرد: همین که ریل سنتی ترین دستگاه کشور را عوض و آن را به روز کردیم، کار بسیار مهمی در سازمان اوقاف انجام شده است چرا که هر زمانی که اراده کنیم می توانیم اطلاعات را ارائه دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کمک به دانش آموزان را توسط عواید 148 موقوفه یادآور شد و موقوفات درمانی کشور را 25 درصد مراکز درمانی کل کشور دانست و افزود: کمک به حوزه های علمیه که 2 درصد از نیات موقوفات را شامل می شود.

 

وی خواستار توجه به سنت حسنه وقف در برنامه توسعه ششم کشور شد و گفت: وقف می تواند در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و ... به دولت کمک کند، اما باید جایگاه خود را در سیاست های کلی کشور پیدا کند تا رشد و تعالی یابد.

 

در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات انجام شده در زمینه های عمرانی، اجرای نیات واقفین، بروز رسانی موقوفات، راه اندازی سامانه جامع موقوفات و بازسازی عتبات از نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف تقدیر و تشکر کردند./1325/د102/ف2

 

منبع: پایگاه خبری سازمان اوقاف

ارسال نظرات