۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۳۰۸۸۴۱
آیت الله مکارم شیرازی:

اختلاف و تفرقه همچون صاعقه جامعه اسلامی را نابود می کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت رعایت وحدت بین مسلمانان گفت: چند شبکه ماهواره ای است که هزینه‌اش را دشمنان می‌دهند و به مقدسات اهل سنت فحاشی می‌کنند و حتی به مراجع و رهبری هم فحاشی می‌کنند؛ اینها مربوط به ما نیست و یک عده مزدور در این شرایط این گونه برنامه هایی تولید می‌کنند.
 آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز دردیدار با طلاب و دانشجویان اهل سنت گلستان، با اشاره به آیه 65 سوره انعام اظهار داشت: خداوند قادر است مخالفان را سه نوع عذاب کند؛ اول عذاب آسمانی مانند صاعقه دوم عذاب از زیر زمین مانند زلزله و شکاف زمین که قارون به عذاب زمینی دچار شد و تمام اموال و سربازانش به زمین فرو رفت و در سالهای اخیر هم در شمال افریقا روستایی با تمام اهالی‌اش در زمین فرو رفت.

 

وی نوع سوم عذاب الهی را ایجاد اختلاف میان مردم دانست و افزود: اختلاف در جامعه مانند صاعقه و زلزله است بنابراین مسلمانان باید خیلی مراقب باشند و در آیه دیگر آمده که مشرک به خدا نباشید و در ایه بعد تفسیر می کند که مشرکین کسانی هستند که تفرقه دینی ایجاد می‌کنند، اختلاف از دیدگاه قرآن مساوی با شرک است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر ما به اعتقادات همدیگر احترام بگذاریم زمینه اختلاف فراهم نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ما فتوا نوشته ایم و همه جا منتشر کردیم که هیچ شیعه ای حق ندارد به مقدسات اهل سنت اهانت کند و آنها هم به مقدسات ما اهانت نکنند و این فتوا را برای شیخ الازهر هم فرستادیم.

 

وی بیان کرد: من در دوران تبعید در قبل از انقلاب در چابهار که مرکز اهل سنت بود تبعید بودم و بعد از چابهار ما را به مهاباد بردند که آن هم مرکز اهل سنت بود و در آنجا با همه علمای اهل سنت رفیق شدیم و الان بعد از سی و چند سال علمای آنجا به دیدار ما می‌آیند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که ساواک حساس شده بود که چطور علمای شیعه و سنی با هم رفیق هستند؛ گفت: یکی از علمای اهل سنت بچه هایش در امریکا تحصیل می کردند و خودش هم رفت آمریکا و بعد از انقلاب خانه اش را گرفتند و مصادره کردند؛ من نامه نوشتم به رهبر انقلاب که اینها از دوستان ما هستند و خانه شان را برگرداندند و از آن به بعد پسر های آن عالم من را عموی خود خطاب می‌کردند؛ تا این حد ما باهم رفیق بودیم و مشکلی هم نداشتیم.

 

وی با بیان این که وقتی ما به مکه مشرف می‌شویم اعمال مشترک زیادی داریم و در جاهای محدودی اختلاف داریم، اظهار داشت: دلیلی ندارد که ما مسلمانان با هم اختلاف داشته باشیم ولی دشمن با تمام قدرت سم‌پاشی می‌کند و نتیجه‌اش همان است که در سوریه و عراق شاهدش هستیم و دشمن به جای این که خودش با مسلمانان بجنگد مارا به جان هم می‌اندازد و خودش با خیال راحت می‌نشیند تا خودمان خودمان را از بین ببریم.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مقاله اخیر شیخ الازهر علیه شیعیان، آن را نتیجه وسوسه‌های دشمنان دانست و افزود: چند شبکه ماهواره ای است که هزینه‌اش را دشمنان می‌دهند و به مقدسات اهل سنت فحاشی می‌کنند و حتی به مراجع و رهبری هم فحاشی می‌کنند و اینها را به شیخ الازهر نشان می‌دهند غافل از این که اینها مربوط به ما نیست و یک عده مزدور در این شرایط این گونه برنامه هایی تولید می‌کنند.

 

وی ابراز داشت: مادامی که دست به دست هم بدهیم پیروزیم و اگر اختلاف داشته باشیم همه ما شکست خواهیم خورد؛ برای اسرائیل و امریکا سنی و شیعه فرقی نمی‌کند و آن کسی که نامزد ریاست جمهوری آمریکا است گفته من تمام مسلمانان را از امریکا بیرون می‌کنم و این نشان می دهد اینها دشمن همه مسلمانان هستند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که یکی از سیاستمداران انگلیسی گفته تا سه چیز بین مسلمانان باشد ما در خطر هستیم، گفت: اول کعبه واحد و دوم قرآن واحد و سوم نام پیامبر(ص) و بنابراین دستور داد که قرآن را بسوزانید و کعبه را ویران کنید و نام پیامبر(ص) را از مأذنه ها و یاد مسلمانان بردارید و اگر این کار را نکنید نصرانیت در خطر است.

 

وی با اشاره به این که انها برای قرآن و کعبه نقشه کشیده‌اند و کار به شیعه و سنی ندارند، خاطرنشان کرد: وحدت مسلمین نقشه‌های آنها را نقش برآب می‌کند و همیشه کعبه با عظمت خواه بود و نام پیامبر(ص) بر مأذنه ها خواد بود و به فضل خدا روز به روز تعداد حافظان قرآن و مترجم‌های قرآن بیشتر خواهد شد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که من از این که تعدادی از اهل سنت گلستان با پای پیاده به زیارت کربلا و مشهد رفتند لذت بردم، اظهار داشت: حب اهل بیت(ع) در وجود همه مسلمانان وجود دارد و دشمن وقتی این صحنه ها را می‌بیند از درون می‌سوزد.

 

وی با اشاره به این که انگلستان از طریق ایجاد اختلاف با ده هزار نیرو هندوستان که صدها میلیون نفر جمعیت دارد را مستعمره خویش کرده بود، گفت: این قانون هنوز هم وجود دارد و ما مسلمانان باید مراقب باشیم کهدشمن نتواند میان ما اختلاف بیاندازد و همه با هم در مقابل دشمنان بایستیم./843/پ202/ج1

ارسال نظرات