۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۰۸۶۹۱
نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا:

تلاش برای کسب روزی حلال باارزش ترین ویژگی افراد است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا با بیان این‌که تلاش برای کسب روزی حلال باارزش ترین ویژگی افراد است، گفت: صدور احکام و دستورات دینی برای اصلاح امور اجتماعی و هدایت انسان ها به سوی زندگی عاری از تنش و ناهنجاری است.
رزق حلال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی فرزانه، نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا، عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان حمل و نقل درون شهری شهرضا عنوان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا اخلاق حسنه پیامبر(ص) را در تمام شئون زندگی خود به کار بریم، عبرت گرفتن از آموزه‌های آن حضرت، سبب اصلاح زندگی اجتماعی می شود.
 
وی تصریح کرد: تمامی اخلاق حسنه و مجموعه خصال نیکو در سیره و سخنان پیامبر اکرم(ص) و سایر امامان بزرگوار نهفته است و رسالت بزرگ استخراج این معانی و عمل براساس آن ها، وظیفه همه پیروان ایشان است.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به بخش هایی از تاریخ دوران صدر اسلام اظهار کرد: در سال هشتم هجرت و پس از فتح مکه، یکی از افراد سپاه اسلام، با شعار انتقام جویی در معابر مکه حرکت می‌کرد اما پیامبر(ص) با ناراحتی از این سخن، پرچم را از وی گرفتند و شعار رحمت سر دادند.
 
حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد واقعه تاریخی لیلة المبیت در ماه ربیع الاول، اظهار کرد: این واقعه صداقت و اخلاص حضرت علی(ع) را در دفاع از ارزش های والای اسلام نشان می دهد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای کسب روزی حلال را با ارزش ترین ویژگی افراد دانست و افزود: این وظیفه مهمی است که خداوند بر عهده تأمین کنندگان معاش خانواده‌ها قرار داده و ارزش آن تا جایی است که هم ردیف جهاد در راه خدا شمرده شده است.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا فعالیت در حوزه حمل و نقل درون شهری را یکی از مهم ترین و با ارزش‌ترین خدمات اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری می توانند با رعایت اخلاق اسلامی و شئونات دینی، به عنوان سفیران فرهنگی در سطح شهر تردد کنند.
 
حجت الاسلام فرزانه گفت: هر یک از رانندگان تاکسی و اتوبوس درون شهری، روزانه با تعداد زیادی از مردم در ارتباط هستند و این مسأله آنان را در شرایط ویژه ای قرار داده است که می‌توانند با امر به معروف و نهی از منکر و مواظبت بر ادای دستورات دینی، اجر و ثواب بزرگی را برای خود اندوخته کنند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس روایات اسلامی، همه ما وظیفه داریم، سبب سرافرازی و زینت امامان دینی خود باشیم و با رفتار مناسب خود، آنان را خشنود کنیم، مشاغلی همچون رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری، می‌توانند ادب و فرهنگ و تمامی جلوه‌إهای متعالی دینی مردم یک شهرستان را به دیگران منتقل کنند.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا یکی از مهم ترین کارکردهای رانندگان حمل و نقل درون شهری را، اصلاح شیوه های نادرست رانندگی دیگر رانندگان برشمرد و عنوان کرد: هر یک از ما می توانیم با رفتار مناسب خود، دیگران را ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر کنیم، یکی از شیوه های عملی در این زمینه، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به حقوق دیگران است که با توجه به تردد هر روزه رانندگان تاکسی و اتوبوس، می توانند به این فریضه عمل کنند.
 
حجت الاسلام فرزانه تصریح کرد: یکی از بدترین مظالم، حق الناس است، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تجاوز و تعدی به حقوق دیگران و همچنین بی‌مبالاتی در استفاده از خودروهای تک سرنشین و آلودگی محیط زیست و نعمات الهی، از جمله بارزترین مصادیق این مسئله است که باید جداً از آن پرهیز شود.
 
وی تأکید کرد: محیط شهری، خانه دوم همه ما است، دستورات اسلامی برای آن وضع شده که انسان ها در هر محیطی، به حقوق خود رسیده و از تضییع حقوق دیگران اجتناب کنند، همه وظیفه دارند در هر حالی خداوند را بر اعمال خود ناظر و ارتکاب معاصی و تجاوز به حریم دیگران پرهیز کنند.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر شهرضا در پایان گفت: صدور احکام و دستورات دینی برای اصلاح امور اجتماعی و هدایت انسان ها به سوی زندگی عاری از تنش و ناهنجاری است./868/202/ب2
ارسال نظرات