۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۳۰۸۵۷۸
در هفته وقف صورت گرفت؛

ثبت 13 مورد وقف جدید در ریگان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ریگان از ثبت 13 مورد وقف جدید در هفته وقف در ریگان خبر داد.
وقف

حجت ‌الاسلام علی پی‌پر رییس اداره اوقاف و امور خیریه ریگان، در گفت و گو با خبرنگار خیرگزاری رسا در کرمان، گفت: در هفته وقف، 13 مورد وقف جدید در این شهرستان به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال ثبت شد.


وی تصریح کرد: یک موقوفه به ارزش 3 میلیارد ریال شامل یک هکتار زمین و یک‌ هزار اصله درخت نخل خرما و مقداری آب کشاورزی به مناسبت هفته وقف در ریگان شناسایی شد.


حجت الاسلام پی پر بیان کرد: در هفته وقف، 13 مورد وقف جدید در ریگان به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال ثبت شد که با توجه به پایان هفته وقف این وقفیات همچنان در شهرستان ریگان ادامه دارد.


وی اظهار کرد: این وقفیات شامل یک‌ هزار و 300 متر زمین برای ساخت درمانگاه، یک‌هزار متر زمین برای ساخت مسجد و اهدای زمین برای ساخت خانه عالم است.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ریگان عنوان کرد: همچنین 5 هزار مترمربع زمین برای ساخت خانه عالم و مسجد و 25 درخت خرما برای مخارج مسجد میرآباد از جمله وقفیات ثبت‌شده در ریگان است.


حجت الاسلام پی پر ادامه داد: غلامرضا قائم آبادی واقف ارجمند در اقدامی خداپسندانه قطعه زمین مسکونی خود را به مساحت 750 متر مربع جهت ساخت خانه عالم و همچنین ساخت حسینیه و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در روستای نعمت آباد این شهرستان وقف کرد.


وی با بیان این که در شهرستان ریگان 300 روستا وجود دارد، بیان کرد: از این رو بیشتر موقوفات ثبت شده شهرستان در مناطق روستایی ثبت می شود.


رییس اداره اوقاف و امور خیریه ریگان یادآور شد: عیسی سلطانی پور، 5 هزار متر مربع از اراضی خود را در یکی از روستاهای این شهرستان وقف کرد واین خیر نیکوکار اراضی خود را در چند نیت خاص در روستای دهنه کهوری در حد فاصل 40 کیلومتری این شهرستان در قالب سنت حسنه وقف ثبت کرده است.


حجت الاسلام پی پر، با اشاره به نیات این واقف اضافه کرد: ساخت مسجد ،ساخت مدرسه جهت تحصیل دانش آموزان منطقه و همچنین ساخت خانه عالم از جمله نیاتی می باشد که این خیر نیکوکار در متن وقف نامه تعیین کرده است.


این مسؤول بیان کرد: واقف نیکوکار حسین جناب زمین مسکونی خود را جهت ساخت خانه عالم در روستای توکل آباد این شهرستان وقف کرد و این روستا در حد فاصل 40 کیلومتری از مرکز شهرستان واقع شده است.


وی تصریح کرد: قطعه زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در یکی از روستاهای عشایری ریگان وقف شد و واقف گرانقدر" عیسی اژدر" با نیت ساخت مسجد ملک خود را در روستای عشایری زفتک وقف کرد./9709/302/ب3

ارسال نظرات