۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۳۰۸۵۵۶
منتقد سینما مطرح کرد؛

نبود شخصیت و روایت بزرگ‌ترین نقطه ضعف فیلم محمد رسول الله/ مردم با وجود فیلم خوب به دنبال فیلم‌های هالیوودی نمی‌روند

خبرگزاری رسا ـ منتقد سینما و کارگردان فیلم کوتاه با اشاره به فیلم محمد رسول الله(ص) ساخت مجید مجیدی، گفت: نبود شخصیت و روایت بزرگ‌ترین نقطه ضعف فیلم محمد رسول الله است و بستری از اسلام در فیلم وجود ندارد.
نقد فيلم محمد رسول الله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی، شنبه شب در مسجد شهید تدین دانشگاه فرهنگیان مشهد با حضور دانشجویان نقد و بررسی شد.

 

محسن بدرقه، منتقد سینما و کارگردان فیلم کوتاه اظهار کرد: هنرمند چیزی که دیده و درک کرده با مخاطب در میان می گذارد و کسی که فیلم مذهبی می سازد باید هم سینما و هم دین را خوب بشناسد وگرنه فیلم خوبی نخواهد ساخت.

 

وی با بیان این که فیلم مذکور ادعای جهانی بودن دارد، تشریح کرد: مسلمانان چون روایات و اشخاص را می‌شناسند متوجه می‌شوند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، ولی غیرمسلمانان که هیچ زمینه ای از روایات و اشخاص ندارند از فیلم چیزی متوجه نمی شوند.

 

کارگردان فیلم کوتاه، زیبایی فیلم محمد رسول الله را در تصاویر زیبا دانست و افزود: در این فیلم شخصیت خوب یا بد وجود ندارد، چند کلیپ زیبا کنار هم قرار داده شده و جلوه های ویژه فراوان دارد و المان های تصویری است که مخاطب را گول می زند.

 

وی نقص سینمای ایران را فیلم نامه بیان و تصریح کرد: فیلم محمد رسول الله فیلمنامه خوبی ندارد و این مشکل اکثر فیلم های ایرانی است.

 

این منتقد سینما، هنرمند را پزشک افکار مردم و مملکت دانست و تبیین کرد: هنرمند پزشک افکار مردم و مملکت است و زخم ها، گذشته و آینده را می بیند و آن را درمان می کند. فیلم در شرایطی ساخته شده که جهان در مورد اسلام بد می گویند ولی این فیلم نتوانست شخصیت پیامبر (ص) را نشان دهد و جوابگوی اسلام دروغین باشد.

 

وی افزود: مجیدی به خوبی توانست مهر و عطوفت پیامبر (ص) را نشان دهد ولی ناراحتی، جنگ و ابعاد دیگر زندگی و شخصیت پیامبر (ص) را نشان نداد، صحنه تولد پیامبر (ص)، صحنه تولد مسیح است و ضعف فیلم است.

 

محسن بدرقه گفت: مجیدی حرف بزرگی داشته ولی در ظرف نگنجید، وی هزینه هنگفتی برای گریم، فیلم برداری و جلوه های ویژه کرده است ولی فیلم نتوانست رسالت خود را انجام دهد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر فیلم خوب ساخته شود مردم به دنبال فیلم های هالیوودی نخواهند رفت./861/202/ب2

ارسال نظرات