۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۰۸۵۱۱

نام‌نویسی 58 داوطلب انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از ثبت نام 58 کاندیدا جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تاکنون شش داوطلب نیز برای انتخابات مجلس در استان نام‌نویسی کردند.
ثبت نام کانديداهاي مجلس خبرگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران به ارائه آخرین آمارهای ستاد پرداخت و اظهار داشت: امروز با آغاز نام‌نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، 58 کاندیدا با ارایه مدارک نام‌نویسی کردند.


وی با بیان این‌که در 13 حوزه انتخابیه اصلی استان 58نفر جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از نمایندگان فعلی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با حضور در فرمانداری تبریز بار دیگر برای حضور در رقابت انتخاباتی نام‌نویسی کرد.


شبستری با بیان این‌که ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری نیز از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت، گفت: کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی باید با مراجعه به فرمانداری تبریز و یا وزارت کشور با در دست مدارک نسبت به ثبت نام حضوری اقدام کنند.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: در اجرای ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 21 آیین نامه اجرایی آن، ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه،28 آذرماه سالجاری اغاز شده و تا پایان روز جمعه، چهارم دی ماه به مدت هفت روز انجام خواهد شد.


وی تصریح کرد: داوطلبان می توانند در مدت های تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری های مراکز حوزه انتخابی، سفارتخانه ها، کنسولگری ها و یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند.


شبستری با بیان این‌که در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر امروز23 نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند، گفت: از تمامی داوطلبان تقاضا می شود تمامی مدارک خواسته شده را به همراه داشته باشند تا روند نام‌نویسی با سرعت انجام گیرد.


رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان، 3 نفر از حوزه انتخابیه ورزقان، 5 نفر از مراغه و عجب شیر، 2 نفر از اهر و هریس، 2 نفر از میانه، یک نفر از شبستر، 2 نفر از ملکان، 3 نفر از کلیبر، خداآفرین و هوراند، 7 نفر از سراب، 5 نفر از بناب، 3 نفر از مرند و جلفا و 2 نفر بستان آباد بوده اند.


وی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان 3 نفر خانم از شهرهای تبریز و اهر و 3 نفر نیز روحانی بودند که متعلق به شهرستان های تبریز، میانه و بناب هستند. غالب گروه سنی ثبت نام کنندگان در اولین روز ثبت نام 41 تا 50 سال گزارش شده است./935/پ202/ج1

ارسال نظرات