۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۳۰۸۴۸۴
امام جمعه موقت اهواز:

جنایت نیجریه یکی از حوادث بسیار تلخ دوره معاصر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که جنایت نیجریه یکی از حوادث بسیار تلخ در دوره معاصر است، گفت: برای جلوگیری از استمرار این جنایت ها باید از همه ظرفیت ها همچون ظرفیت های دیپلماتی، علما، ظرفیت رسانه ای و حرکت همه جانبه بسیار سریع و قوی نیازمند استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که جنایت نیجریه یکی از حوادث بسیار تلخ در دوره معاصر است، ابراز داشت: حوادث تروریستی در بسیاری از نقاط جهان متاسفانه انجام می شود، اما این جنایت توسط نظامیان این کشور که مایه تأسف و خجلت برای خود سردمداران حکومت نیجریه است.

 

وی با بیان این که در تمامی کشورها ارتش و نیروهای نظامی آن باید حافظ امنیت مردم باشند، ادامه داد: متاسفانه ارتش و نیروهای نظامی این جنایت ها را انجام داده است.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: برای جلوگیری از استمرار این جنایت ها باید از همه ظرفیت ها همچون ظرفیت های دیپلماتی، علما، ظرفیت رسانه ای و حرکت همه جانبه بسیار سریع و قوی نیازمند استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که قتل عام در هر جا و مکانی محکوم است اما مجامع جهانی به ویژه غربی در مقابل حوادث از این دست سکوت کرده و حوادثی همچون پاریس را اینگونه مورد بررسی قرار می دهند، افزود: در این راستا باید به فرمایش رهبرمعظم انقلاب که فرمودند تا وقتی غری ها تروریسم را به خوب و بد تقسیم کنند این مشکلات وجود دارد، اشاره کرد.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که از سران کشورهای غربی انتظار برخورد و عمل همچون انسان های متعهد و برخوردار از انسانیت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این کشورها تنها به دنبال منافع شخصی خود و قتل و غارت هستند.

 

وی با تأکید به این نکته که جنایت ارتش و حکومت نیجریه در راستای سیاست های بوکوحرام، داعش و به ویژه آل سعود است، اظهار داشت: خباثت های آل سعود در بخش های گوناگون قابل مشاهده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که عربستان سعودی به برخی کشورها پول تزریق کرده و آنان نیز به رژیم آل سعود متکی شده و تحت تأثیر تبلیغات و پول های او قرار گرفته اند، عنوان کرد: نیجریه نیز در این قضیه تحت تأثیر قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده در پایان تصریح کرد: با این رفتارهای غیرانسانی نمی توان جلوی رشد تشیع در آفریقا را گرفت و بلکه نتیجه عکس خواهد داشت./9453/302/ب3

ارسال نظرات