۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۳۰۸۴۰۶
استاد حوزه علمیه:

کشتار شیعیان نیجریه طرح صهیونیست ها و با حمایت مالی و سیاسی عربستان بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله توکل با محکومیت کشتار شیعیان در نیجریه گفت: براساس شواهد موجود، این جنایت با طراحی رژیم صهیونیستی و حمایت مالی و سیاسی عربستان و به‌دست عواملی از ارتش نیجریه به‌وقوع پیوست.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید رحیم توکل، استاد حوزه علمیه شب گذشته در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای استان با محکوم کردن کشتار شیعیان در نیجریه گفت: شیعیان مظلومی که صادقانه و مظلومانه و مسالمت‌آمیز در این کشورها زندگی می‌کنند، این چنین به دست اجانب گرفتار شده و شهید می‌شوند و مجامع بین المللی هم در مقابل این جنایات سکوت اختیار می‌کنند. باید همه دنیا این جنایات را محکوم کنند.

 

وی ضمن محکومیت شدید این حادثه تلخ، افزود: از دولت نیجریه که همه این اعمال در سایه بی‌لیاقتی این دولت به‌وقوع پیوست، انتظار دارم کمی به خود بیاید و با مجازات عاملان حقیقی این جنایت، مرهمی بر دل داغدیده آزادی‌خواهان جهان بگذارد.

 

آیت الله توکل خاطرنشان کرد: براساس شواهد موجود، این جنایت با طراحی رژیم صهیونیستی و حمایت مالی و سیاسی عربستان و به‌دست عواملی از ارتش نیجریه به‌وقوع پیوست.

 

وی با بابیان این که اعتقاد قلبی ملت ایران به اسلام و ولایت را عامل اصلی بقای انقلاب در دنیای آشفته و جنگ‌زده کنونی دانست، افزود: دشمنان این ملت که به واسطه اعتقاد قلبی و عملی مردم ایران با آنها دشمن هستند، به ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها، تا زمانی که این اعتقاد و التزام عملی مردم ایران باقی باشد، همچنان به دشمنی‌های پنهان و آشکار خود ادامه می‌دهند.

 

آیت الله توکل خاطرنشان کرد: سخن ما در دنیا حق است زیرا می خواهیم جلوی سیطره بر کشورها بایستیم و تا زمانی که سخن حق می گوییم، کلام ما در دنیا نافذ است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اضافه کرد: برای تأثیرگذاری بیشتر بر ملت ها باید در جمهوری اسلامی ایران هنر زندگی کردن باهم زیر سایه اسلام را نشان دهیم و کشورمان را آباد کنیم.

 

آیت الله توکل در ادامه اظهار داشت: آن هایی که ساده‌اندیش و زود باور در دوستی آمریکایی ها هستند، خواسته یا ناخواسته به دشمنان خدمت می‌کنند و اساساً نمی‌توانند خدمتگذار ملت متدین ایران باشند هرچند در زبان ادعاهای بی شمار داشته باشند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه در ادامه با اشاره به ضربه ای که فتنه 88 به کشور زد و سبب این شد که در دنیا زبان دشمن نسبت به کشور ما دراز شود، افزود: جمله امام خمینی(ره) که به دشمنان گفته بودند، اگر شما در مقابل دین ما بایستید ما مقابل دنیای شما خواهیم ایستاد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه سخنان خود افزود: گسترش فرهنگ شهادت و پرداختن به زندگی سراسر مجاهدت آنها جمهوری اسلامی ایران را دربرابر حوادث و فتنه ها بیمه می کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه توکل عنوان کرد: رسانه ها نگاه تیزبین و نقش قابل توجه ای در جامعه دارد و باید از ظرفیت رسانه ها در این مسیر بیشتر استفاده شود./950/202/ب1

ارسال نظرات