۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۳۰۸۴۰۵
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی:

پرهیز از موازی کاری اولویت برنامه های تشکل های دینی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: پرهیز از موازی کاری در اولویت برنامه های تشکل های دینی در کشور است.
پرهیز از موازی کاری اولویت برنامه های تشکل های دینی در کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، رضا معممی مقدم امروز در جمع  رؤسای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان هرمزگان، تقویت الگوپذیری و مرجع پذیری را یکی از ویژگی های مهم هیئات مذهبی عنوان کرد و گفت: افرادی که در تشکل های دینی و مردمی که بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می‌کنند، باید هنگام درخواست همفکری، مشاوره و مراجعه با برخورد خوش روبرو شوند.

 

وی توانمندسازی تشکل های دینی را از برنامه های مهم و محوری خواند و حفظ نیروی انسانی در جبهه فرهنگی انقلاب نیز از مهم ترین وظایف تشکل های دینی عنوان کرد.

 

معممی مقدم با اشاره به ماموریت مهم سازمان تبلیغات اسلامی در سازماندهی تشکل های دینی گفت: ممکن است اجرای فعالیت هایی نظیر؛ برگزاری کلاس های طرح اوقات فراغت، گفتمان دینی و فضای مجازی در برخی دستگاه ها موازی‌کار صورت گیرد در صورتی که در حوزه تشکل های دینی و هیئات مذهبی، تنها سازمان تبلیغات اسلامی متولّی بوده و پرهیز جدی از موازی کاری را در اولویت برنامه های خود قرار می دهد.

 

وی یکی از محورهای مهم در حوزه تشکل های دینی را توزیع متوازن مناسبت های مذهبی عنوان کرد و گفت: این مهم باید به‌عنوان یک اولویت جدی در مراسم و مناسبت ها مدّ نظر قرار بگیرد.

 

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر جریانی به دنبال هیأت هراسی است، گفت: برخی به طبل آسیب شناسی عزاداری می کوبند برای اینکه این جریان را به هیأت هراسی، شیعه هراسی و در نتیجه به اسلام هراسی منجر کنند که در این زمینه باید با هوشمندی عمل کنیم.

 

معممی مقدم با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس راهبرد پنجم سند فرادستگاهی دفتر مقام معظم رهبری مکلّف به نهادسازی و ایجاد پیوند عاطفی، فکری و عملی میان عناصر جبهه فرهنگی انقلاب است، افزود: بر این اساس است که شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی شکل گرفته است.

 

وی، هیئات مذهبی را بهترین بستر بسط فعالیت های قرآنی معرفی کرد و گفت: هیأت های مذهبی مثل یک بازو و اهرم از گذشته تا به حال بوده است.

 

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه رویش‌های انقلاب از ریزش‌های آن بیشتر است افزود: کار فرهنگی و ضریب نفوذ تشکل‌های دینی در سطح کشور، روز به روز در حال افزایش است.

 

معممی مقدم گفت: نیروی انسانی و مالی سازمان تبلیغات اسلامی بدون حضور شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان نمی تواند در سطح ملی اقدام کند و این دو بازوی اساسی برای ولایت هستند.

 

وی به شاخص های ارزیابی فعالیت هیئات مذهبی اشاره کرد و گفت: فعالیت هیأت‌های مذهبی با مولفه‌هایی همچون بهبود روابط اجتماعی، افزایش راستگویی، کاهش قانون گریزی، افزایش وجدان کاری و غیره سنجیده می‌شود.

 

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نهادینه سازی رابط فرهنگی باید با نظارت و هدایت شورای هیئات مذهبی شکل بگیرد.

 


معممی مقدم افزود: ما در هیأت ها هنجارها وناهنجاری هارا رعایت کنیم و عزاداری ابزاری است برای اینکه ما به هدف خود برسیم و به دشمن اجازه نفوذ را ندهیم.


وی در پایان با بیان اینکه وحدت اسلامی برای عزت جهان اسلام بسیار مفید وضروری است تصریح کرد: سفارشات موکد رهبر معظم انقلاب پیرامون وحدت در سنوات اخیر بر حفظ وحدت است و مواظب باشیم تا شیعه انگلیسی با نفوذ اندیشه های تفرقه افکن باعث ایجاد اختلافات دینی امت واحد اسلام نشود./851/202/ب1

ارسال نظرات