۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۳۰۸۲۵۳
آیت الله ممدوحی:

حوزه علمیه همواره در حل بحران‌ها نقشی اساسی ایفا کرده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ممدوحی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیان همواره مورد هجمه دشمنان قرار می گیرند، گفت: حوزه های علمیه همواره در حل بحران ها نقشی اساسی ایفا کرده و همواره چشم مردم در مواقع بروز چالش به آن ها است.
آيت الله ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، بیان داشت: طلاب آینده سازان جامعه و شکل دهنده باورها و اندیشه های دینی مردم هستند، علمای بزرگ کشور روزی کسب علم و دروس خود را از حوزه علمیه آغاز کرده و گام در راه کسب علوم دینی و ترویج اندیشه های اسلامی گذاشتند.

 


آیت الله ممدوحی تصریح کرد: طلاب باید فکر و اندیشه خود را ارتقا دهند و در زمینه کسب معارف دینی و اندیشه والای اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکنند زیرا غفلت در این زمینه به نفع دشمنان دین بوده و آن ها را به اهدافشان نزدیک تر می کند.

 


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه همواره در حل بحران ها نقشی اساسی ایفا کرده و همواره چشم مردم در مواقع بروز چالش به طلاب و روحانیان است، روحانیان نیز در شرایط حساس راهگشا و هدایتگر بوده و قدم در میدان عمل می گذارند همانند دوران انقلاب و جنگ تحمیلی که نقش طلاب و روحانیان انکارناپذیر است.

 


عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: در زمان حاضر نیز جو پیش آمده در جامعه و جهان نیاز مبرمی به حضور فعالانه طلاب و روحانیان در عرصه های فرهنگی، دینی و اجتماعی دارد، تهاجمات فرهنگی و هجمه های دشمنان در زمینه تغییر گرایشات و افکار نسل جوان در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب، خطرساز است.

 


استاد حوزه علمیه تأکید کرد: طلاب و روحانیان خود نیز مورد هجمه های دشمنان قرار می گیرند زیرا قلب تپنده دین در جوامع اسلامی هستند و بقای دین به توجهات خاص خداوند و ولی عصر (عج) و تلاش های بی وقفه روحانیان وابسته است و در صورتی که خللی بر افکار و عقاید طلاب وارد شود می تواند زمینه انحراف مردم را فراهم آورد.

 


وی افزود: نباید اجازه داد دشمنان اهداف خود را تحقق بخشند و این امر در صورتی میسر است که حوزه های علمیه با قوت و اقتدار به تربیت طلابی آگاه و زمان شناس ادامه دهند و اجازه ورود حواشی به حوزه های علمیه داده نشود.

 


آیت الله ممدوحی در پایان گفت: امید است با تقویت بنیه علمی و دینی طلاب و روحانیان شاهد تجلی آرمان های اسلامی در جامعه بوده و روز به روز بر تعداد شیفتگان اهل بیت علیهم السلام افزوده شود./857/302/ب1

ارسال نظرات