۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۸۰۸۱
آیت الله دری نجف آبادی:

قرآن کریم نشانگر راه خوبان و پاکان است/ ضرورت گسترش فعالیت‌های فرهنگی قرآنی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که قرآن کریم نشانگر راه خوبان و پاکان است، گفت: شناسایی استعدادهای برتر قرآنی، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ اسلامی بسیار مهم است و مسؤولان باید در این راستا بیش از پیش گام بردارند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز چهارشنبه 25 آذر ماه در همایش بزرگ ثقلین که  در مصلی اراک برگزار شد، بیان کرد: توجه به مبانی و معارف ناب قرآنی باید در همه حال مورد توجه باشد و این مهم در جوامع اسلامی از اهمیت و عنایت ویژه‌ای برخوردار است.

 

آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم

آیت الله دری نجف آبادی فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: قرآن کریم دارای ظرفیت بسیار بالایی در تمامی مسائل است که انسان ها باید از این هدیه بزرگ الهی بهره مند شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: قرآن کریم نشانگر راه خوبان و پاکان است و همچنین تعلیم این کتاب الهی به نسل جوان در حقیقت مصداق هدایت آنها به راهی درست و آینده‌ای درخشان است.

 

امام خمینی(ره) سبب جنبش‌های بزرگ در جهان شد

امام جمعه اراک بیان کرد: در استان مرکزی امام خمینی(ره) به عنوان کسی که منجر به بسیاری از جنبش‌های بزرگ جهان شده تولد و پرورش یافته است و همچنین استان مرکزی معجزه‌های فراوانی را از برکت وجود قرآن به خود دیده است.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که در استان مرکزی، کربلایی کاظم ساروقی  یک شبه حافظ کل قرآن شده است، خاطرنشان کرد: کربلایی کاظم در استان مرکزی را می توان به عنوان بزرگ‌ترین معجزه قرآنی قرن یاد کرد، مایه افتخار استان است.

 

آشنایی نسل جوان با تعالیم قرآنی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی قرآنی تاکید و خاطر نشان کرد: پرداختن به  محافل قرآنی و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با این تعالیم سبب می‌شود بسیاری از مشکلات حل شود و بسیاری از معضلات در جامعه رخ ندهد.

 

امام جمعه اراک اظهار کرد: شناسایی استعدادهای برتر قرآنی، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ اسلامی بسیار مهم است و مسؤولان باید در این راستا بیش از پیش گام بردارند.

 

شایان ذکر است، همایش بزرگ ثقلین با هدف تجلیل از نخبگان عرصه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان مرکزی، امروز با حضور 700 دانش آموز برتر قرآنی و قاری بین‌المللی در مصلی اراک برگزار شد./842/202/ب2

ارسال نظرات