۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۳۰۸۰۸۰
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

حکومت نیجریه شیعیان را به بهانه‌‌های واهی قتل عام کرد

خبرگزاری رسا‌ ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، جنایات حکومت نیجریه را محکوم کرد و گفت: رهبر شیعیان نیجریه در اوایل انقلاب در شهر مقدس قم مشغول به تحصیل علم بود و پس از گذراندن علوم اسلامی به نیجریه بازگشت و در راه اسلام به مجاهدت پرداخت.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، امشب در مراسم تفسیر هفتگی جزء 30 قرآن کریم که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) که به منظور تقویت علمی زائران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در درک و فهم مبانی قرآنی و ایجاد زمینه‌های لازم برای فرهنگ سازی عمومی انس با قرآن کریم برگزار شد به تفسیر سوره نصر پرداخت و مقدمات و شأن نزول این سوره را چنین تبین کرد: دانشمندان تفسیر در تاریخ نزول سوره نصر و شأن نزول آن و اینکه منظور از کلمه فتح در این سوره چیست، اختلاف نظر دارند؛ اما مشهورترین نظریه در این‌باره این است که این سوره مربوط به فتح مکه است.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به جریان صلح حدیبیه، اظهار کرد: مبنای اصلی اسلام در مناسک اجتماعی و سیاسی بر محور الفت و مهربانی اسنت و تا جایی که امکان داشته باشد، مسائل و موضوعات را با مصالحه و گفت‌وگو مورد بررسی و حل و فصل قرار می‌دهد و این مصالحه تاجایی است که از خطوط قرمز آن تخطی نشود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی به بیان وقایع و مشکلات رسول اکرم(ص) در جریان صلح حدیبیه پرداخت و گفت: امروزه در محافل گوناگون فکری از صلح حدیبیه به عنوان یکی از کلیدی‌ترین عوامل زمینه‌ساز در جریان فتح مکه یاد می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قم به جنایات حکومت خبیث نیجریه و به شهادت رساندن قریب به 1000 شیعه مظلوم به بهانه‌های واهی اشاره کرد و گفت: آیه ابتدای سوره نصر به بیان وقایعی می‌پردازد که علاوه بر محکومیت این جنایات نصرتی را برای مؤمنان مژده می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به آیه «وَ رَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فی‏ دینِ اللَّهِ أَفْواجاٌ» ابراز کرد: خداوند در این آیه به مؤمنان داخل شدن تعداد زیادی از کفار را به دین اسلام نوید می دهد؛ اما نکته اساسی این است که تعداد زیاد و گروه به گروه پس از فتح مکه به اسلام پیوستند؛ اما تعداد زیادی از آنان هم منافق بودند که پس از شهادت رسول اکرم(ص) ریشه‌های این نفاق خود را نشان داد.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، جنایات حکومت نیجریه را محکوم کرد و گفت: رهبر شیعیان نیجریه در اوایل انقلاب در شهر مقدس قم مشغول به تحصیل علم بودند و پس از گذراندن علوم اسلامی به نیجریه بازگشت و تا امروز تعداد شیعیان این کشور را از صفر به 10 میلیون نفر افزایش داده است؛ بنابراین نتیجه تلاش و مجاهدت در راه اسلام به منظور خدمت به دین اثری وسیع دارد که آیات سوره نصر از آن حکایت دارد./837/پ202/ف2

ارسال نظرات