۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۰۸۰۳۹
استاد حوزه علمیه:

نامه رهبر انقلاب ماهیت سیاست مداران غربی را برای جوانان جهان افشا کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هدف رهبری از نوشتن نامه خطاب به جوانان غربی، گفت: نامه رهبری افق های جدیدی را در مقابل دیدگان جوانان غربی روشن و ماهیت سیاست مداران آنان را افشا کرد.
نامه رهبري

حجت الاسلام ابراهیم خرد کیش، ریاضیدان و استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به نامه های پیامبر(ص) به پادشاهان و سردمدران ظلم و این که نصیحت بزرگان دین سابقه تاریخی دارد، بیان کرد: رهبر معظم ایران در نامه ها مخاطب خود را، نه حاکمان غربی بلکه جوانان آن قرار دادند چرا که سخن حقّ در آن ها به خاطر داشتن فطرتی پاک و جان بیدار، تأثیر گذار است و نیز می توانند به خوبی آن را انتقال دهند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هدف رهبری از نوشتن این نامه ها این بود که افق های جدیدی را در مقابل دیدگان جوانان غربی روشن کنند و این تلنگری برای آنان است و ماهیت سیاست مداران آنان را افشا کرد چرا که با بوق تبلیغاتی و به کار گیری جنگ نرم، ژست حق به جانبی گرفتند و تصمیم دارند تا خود را ذی حق و اسلام را بدون حق به نسل جوان خویش معرفی کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روشن گری رهبری در نامه اخیرشان، اظهار کرد: ایشان با صراحت، پرخاشگری و بی بندوباری را به عنوان مؤلفه هایی که در فرهنگ غرب نهادینه شدند، مطرح کردند و این که حاکمان آن ها می خواهند این فرهنگ منحط را در جوامع شرقی نیز تحمیل کنند و سپس با یک استفهام انکاری بیان کردند که اگر ما نخواهیم فکر و فرهنگ منحرف غرب را بپذیریم چه باید بکنیم.

 

این پژوهشگر برتر حوزه علمیه، داعش و تروریست را حاصل تلاقی وهابیت و استعمار خواند که به عنوان دو لبه قیچی عمل می کنند و تصریح کرد: اساس کار تروریسم کشتن مخالفان با فجیع ترین جنایات که به نام اسلام انجام می شود و این در حالی است که در قرآن قتل یک نفر را به مثابه کشتن تمام افراد می داند؛ خاطرات مستر همفر، جاسوس انگلیسی نشان می دهد که استعمار، وهابیت را برای رسیدن به اهداف قدرت طلبی خود تراشیده و ایجاد کرده است.

 

حجت الاسلام خرد کیش با اشاره به عنوان «درد مشترک تروریسم» در پیام اخیر رهبری به جوانان غربی، خاطر نشان کرد: این درد مشترک بین جهان اسلام و غرب دارای دو تفاوت است؛ تروریسم در دنیای اسلام از نظر زمانی و مکانی ابعاد به مراتب وسیع تری دارد و دیگر این که خشونت و جنایت از سوی حاکمان غربی تأمین و حمایت می شود و کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از تروریسم ها حمایت مالی می کنند.

 

وی در ادامه به تقسیم بندی تروریست به «خوب و بد» از سوی سیاست مدران غربی اشاره و اظهار کرد: جوانان غربی نباید ریشه خشونت را در خاورمیانه و اسلام جستجو کنند بلکه به طور مستقیم در غرب و این در اندیشه خشونت زا و سیاست های دوگانه سیاست مدران آنان مشهود و آدم کشی، خون خواری و وحشی گری جزء فرهنگ غرب محسوب می شود در واقع داعش از تلاقی خشونت غربی و وهابیت با یکدیگر است.     

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تأکید رهبری به جوانان غربی و این که نباید واکنش عجولانه داشته باشند و جنایات داعش را به اسلام تعمیم دهند، تصریح کرد: اگر جوانان غرب در برابر تروریسم حرکاتی هیجانی صورت گیرد و اعمال و جنایات آنان را به اسلام مرتبط کنند، جامعه مسلمان غرب منزوی و هراسناک شده و از حقوق اصلی اشان محروم می شوند.

 

این پژوهشگر برتر حوزه علمیه گفت: رهبری از جوانان غربی خواستند که بر مبنای شناخت درست اسلام را بشناسند، این تجربه ها و مشاهدات از تروریسم و حمایت سیاست مدرانشان از تروریسم دولتی اسراییل و دیگر مسائل را در نظر بگیرند و بعد در یک تعامل صحیح و شرافت مندانه با جهان اسلام آشنا شوند.

 

حجت الاسلام خرد کیش در ادامه خاطر نشان کرد: رهبری در پیام خویش به جوانان غربی هشدار دادند که اگر نسبت به مسائل اتفاق افتاده در کشورشان و به ویژه تروریسم هوشیار نباشند از سوی سیاست مداران مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

 

وی با نقد به عملکرد نهادهای مسؤول در انتقال پیام رهبری به ملت ایران، اظهار کرد:  اگرچه مخاطب سخنان رهبری جوانان غرب هستند ولی این هوشیاری باید در ایران هم ایجاد شود؛ مدیران مدارس، نهادهای رهبری در دانشگاه ها، ائمه جمعه و جماعات، حوزه های علمیه و دیگر نهادهایی که تریبون در اختیار دارند تا چه اندازه نسبت به نامه رهبری برای مردم روشن گری کرده اند و برای رساندن رهنمودهای ارزشمند رهبری به گوش ملت ایران چه کرده اند./844/302/ب1

ارسال نظرات