۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۹۴۹
در دارالحدیث؛

اختتامیه ششمین همایش پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه ششمین همایش پژوهشگاه قرآن و حدیث با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری، اساتید و دانشجویان برتر پژوهشی در دارالحدیث قم برگزار شد.
موسسه علمي فرهنگي دارالحديث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه ششمین همایش حدیث پژوهش پژوهشگاه قرآن و حدیث و سومین جشنواره پژوهشی انتخاب پژوهشگر برتر دانشگاه قرآن و حدیث، امروز در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری، اساتید و دانشجویان برتر در زمینه پژوهش برگزار شد.

 

مصطفی دلشاد تهرانی از اساتید پژوهشگاه و دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: برای این که بتوانیم اصل پژوهش را جدی گرفته و به سمت پژوهش های مفید و علمی برویم، باید شخصیت پژوهش را حفظ کنیم.

 

وی ادامه داد: شخصیت پژوهش چهار عنصر دارد که باید شناخت و به آن ها عمل کرد؛ علم کافی داشتن، فن درست پژوهیدن، داشتن قدرت تخیل و ساماندهی و این که این پژوهش ها از روی علاقه و به دور از هر گونه جبر باشد.

 

دلشاد تهرانی افزود: لازمه این پژوهش نوع نگاه به پژوهش و آسیب شناسی است؛ در زمینه پژوهش، تنگ دستی مالی و روحی به شدت به پژوهش لطمه می زند؛ گرایش ها نسبت به پژوهش و این که آیا پژوهش باید به چیزی منجر شود که ما می پسندیم یا خیر از جمله موارد مهم اثر گذار در کیفیت پژوهش است.

 

این استاد پژوهشگر اظهار داشت: فقدان اصول حاکم اخلاقی در پژوهش باعث شده که کپی و پیست در این زمینه رایج شود؛ پژوهشگران باید از روش های میدانی استفاده بیشتری کنند؛  مقصود پژوهش را پیش از آغاز کار تحقیقاتی باید در نظر داشته باشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

 

گفتنی است که در این همایش، پژوهشگران برتر چکیده ای از پژوهش های خود را ارائه دادند و از آن ها تقدیر به عمل آمد؛ در بخش دیگر نیز گروه تواشیح و همخوانی بقیة الله قم به اجرای برنامه پرداخت./840/پ202/ف

ارسال نظرات