۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۰۷۹۳۲
مسؤول دفتر نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری خبر داد؛

نامزدی آیت الله مهمان نواز در انتخابات مجلس خبرگان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله مهمان نواز فردا با حضور در محل فرمانداری بجنورد به صورت رسمی کاندیداتوری خود را در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت می کند.
 آيت الله مهمان نواز

حجت الاسلام محمود سبحانی مسؤول دفتر نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از کاندیداتوری آیت الله مهمان نواز در انتخابات پیش رو خبر داد و افزود: نماینده فعلی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با آمادگی کامل در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان شمالی شرکت می کند.

 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری از فردا، پنج شنبه، بیست و ششم آذر آغاز می شود، آیت الله مهمان نواز فردا رأس ساعت 10 صبح با حضور در فرمانداری بجنورد، به صورت رسمی کاندیداتوری خود را در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت می کند.

 

گفتنی است، آیت الله حبیب الله مهمان نواز تاکنون سه دوره نمایندگی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشته که دو دوره همراه با نماینده خراسان بزرگ و دوره کنونی نیز به طور مستقل از خراسان شمالی بوده است.

 

آیت الله مهمان نواز متولد سال 1305 در روستای «کاریزک کال» از توابع نیشابور است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبری مبارزات مردمی در بجنورد و منطقه شمال خراسان را بر عهده داشت.

 

وی بعد از پیروزی انقلاب، در هجدهم شهریورماه سال 1359، با حکم امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و بعد از 32 سال اقامه نماز این شهر، به دلیل کهولت سن از این سمت کناره گیری کرد.

 

آیت الله مهمان نواز در بیست و سوم تیرماه سال 1391 آخرین نماز جمعه بجنورد به امامت خود را در مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان خراسان شمالی اقامه و با مردم این شهر خداحافظی کرد، پس از کناره گیری وی از امامت جمعه بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به عنوان امام جمعه جدید این شهر منصوب شد./9314/302/ب3

 

ارسال نظرات