۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۳۰۷۸۰۸
با موضوع خطر جریان های تکفیری؛

همایش مشترک علمای شیعه و سنی در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همایش مشترک علمای شیعه و سنی این استان با موضوع «خطر جریان های تکفیری و نقش بصیرت دینی برای مقابله با این جریان انحرافی» به میزبانی بجنورد برگزار می شود.
نشست علماي شيعه و سني

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری همایش مشترک علما و روحانیان شیعه و اهل سنت استان خبر داد و افزود: این همایش چهارشنبه، بیست و پنجم آذرماه با موضوع خطر جریان های تکفیری و نقش بصیرت دینی برای مقابله با این جریان انحرافی به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه خطر گروه های انحرافی تکفیری بزرگ ترین مشکل جهان اسلام در سال های اخیر است، اظهار کرد: مهم ترین هدف گروه های تکفیری و تروریستی که به نام اسلام و مسلمانی جنایت و وحشی گری می کنند، ایجاد اختلاف در بین ملت های مسلمان در راستای اهداف صهیونیسم و مطامع کشورهای غربی است که در رأس آنها آمریکا قرار دارد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از این وضعیت و رهایی از مکر تکفیری ها، اتحاد و انسجام بین مسلمانان است، خاطرنشان کرد: در این راستا نقش علما و نخبگان اهل سنت و تشیع بسیار مهم بوده چرا که آنها می توانند با روشن گری و آگاهی بخشی، پیروان این مکاتب را نسبت به ویژگی ها، اهداف و مقاصد گروه های تکفیری و تروریستی آشنا کرده و از این طریق مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان اسلام شوند.

 

وی با بیان اینکه مهم ترین عامل در حفظ و تقویت امت اسلامی وحدت و تقریب مذاهب است، افزود: پیروان شیعه و اهل سنت وظیفه شرعی و اسلامی دارند تا با شناخت مناسب از جریان های تکفیری و افراطی به مقابله با این گروه ها بپردازند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی تصریح کرد: مسلمانان اجازه ندهند گروه های تروریستی و تکفیری با تفکرات تند، خشن و افراطی خود امت واحده اسلام را دچار تفرقه و اختلاف کنند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه حفظ و تقویت وحدت و انسجام اسلامی موجب توسعه و پیشرفت کشورها و ملت های مسلمان می شود، خاطرنشان کرد: در حالی که مسلمانان در اصول پایه ای و اعتقادی اشتراک های محکمی دارند می بایست اختلاف و تفرقه در بین امت اسلام کاملا از بین برود چرا که دلیلی برای این اختلاف ها و چنددستگی ها وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی گروه های تکفیری و تروریستی نیز دامن زدن به این اختلافات و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است، افزود: اکنون دیگر برای همه روشن شده که منشأ اصلی جریان های تکفیری و تروریستی استعمار غرب و حمایت آنها بوده است.

 

به گفته حجت الاسلام خادمی کشورهای غربی و استعماری با هدف دست یابی به اهداف و مطامع خود از هر ابزاری استفاده می کنند و در این زمینه حتی از استفاده ابزاری از دین و اعتقادهای مردم نیز دریغ نمی کنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: غرب و استعمار در این راستا در منطقه خاورمیانه ابزار تفرقه و اختلاف افکنی مذهبی با استفاده از تشکیل و تقویت گروه های تکفیری را انتخاب کرده و اقدام به تشکیل و تقویت این جریان های خطرناک کردند.

 

وی با بیان اینکه داعش و سایر گروه های تروریستی فعال در خاورمیانه نتیجه اقدامات و فعالیت های غرب در کشورهای منطقه است، تصریح کرد: به دلیل این فعالیت ها، متأسفانه امروز جریان های تکفیری و تروریستی به بزرگ ترین عامل درگیری و دغدغه جوامع اسلامی بدل شده اند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه هدف این گروه ها مقابله مسلمان با مسلمان بوده و اکنون نیز این هدف با حمایت پیدا و پنهان کشورهای غربی دنبال می شود، افزود: کشورهای غربی و دشمنان اسلام تلاش زیادی کردند تا ایران و نظام اسلامی را نیز دچار فرقه گرایی، عملیات های انتحاری و جنگ های داخلی بکنند اما با درایت رهبری، هوشمندی و بصیرت مردم و آمادگی نیروهای نظامی و امنیتی نتوانستند به این هدف شوم خود برسند.

 

وی تصریح کرد: در راستای مقابله با جریان های تکفیری و تفکرات افراطی، علما و روحانیان رسالت ویژه ای در زمینه آگاهی بخشی، روشن گری و تبیین و تشریح مواضع، اهداف و نگرش های این گروه ها داشته و می بایست این نقش خود را تا نابودی کامل گروه های تکفیری و تروریستی به دقت ایفا کنند.

 

گفتنی است، خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور از استان های دارای اقلیت های مذهبی بوده و نزدیک به 10 درصد از جمعیت 918 هزار نفری این استان، ترکمن های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند اما با وجود این وحدت بسیار مناسبی در بین اقوام و پیروان مذاهب مختلف در خراسان شمالی وجود دارد./9314/302/ب2

ارسال نظرات