۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۷۷۲۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت طلاب و روحانیان در حوزه رسانه و مطبوعات افزایش یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه رسانه ها بستر مناسبی برای توسعه فرهنگی و مذهبی هر جامعه هستند، گفت: در این راستا باید حضور و فعالیت طلاب و روحانیان در حوزه رسانه و مطبوعات افزایش یابد.
حجت الاسلام خادمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیران رسانه های مذهبی استان، با ابراز خرسندی از وجود و فعالیت چهره های روحانی در مطبوعات خراسان شمالی، اظهار کرد: فعالیت طلاب و روحانیان در حوزه رسانه و مطبوعات، نگاه جامعه نسبت به قشر روحانیت را تغییر می دهد.

 

وی با بیان اینکه عموم مردم طلاب و روحانیان را در منبر و محراب می شناسند و کمتر آنها را در سایر جایگاه ها دیده اند، افزود: البته باید این نکته را در نظر داشت که به طور کلی مفاخر و ذخایر موجود در کشور اعم از افتخارات منقول، معقول، فلسفی و منطق مدیون علما و روحانیان گذشته بوده و در مکتب این بزرگان رشد و نمو یافته اند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه این موضوع نشان دهنده این است که مداد عالم همواره شهیدساز است، اضافه کرد: با وجود این اکنون با توجه به نیازها و اقتضائات جدید جامعه، حضور و فعالیت طلاب و روحانیان در عرصه های مختلف از جمله رسانه ها ضروری است.

 

وی با بیان اینکه رسانه ها بستر مناسبی برای توسعه فرهنگی و مذهبی هر جامعه هستند، افزود: در این راستا باید حضور و فعالیت طلاب و روحانیان در حوزه رسانه و مطبوعات افزایش یابد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه رسانه ها و مطبوعات در نظام اسلامی رسالتی حساس و سرنوشت ساز دارند، اضافه کرد: رسانه ها رصد کننده واقعیت ها و پدیده های اجتماعی بوده و همانند آینه نقاط ضعف و کمال و خوب و بد را منعکس می کنند.

 

وی با بیان اینکه باید هدف اصلی فعالیت رسانه ها انجام کار فرهنگی و زمینه سازی برای توسعه اقتصادی استان باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت ها و رویکردهای رسانه ای نقش تعیین کننده ای در توسعه فرهنگی استان و کشور داشته و اتخاذ سیاست های ارتباطی متفاوت و بدیع می تواند روند توسعه فرهنگی در جامعه را تسریع و تسهیل کند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر ارتقای همکاری و تعامل بین رسانه ها و نهاد تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: افزایش تعامل و ارتباط دوطرفه بین نهاد تبلیغات اسلامی و رسانه ها منجر به توسعه بیش از پیش فرهنگ دینی در جامعه می شود.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در بخش فرهنگی، مسائل و مشکلات فراوانی دارد، اضافه کرد: این کمبودها و کاستی ها و مشکلات و گرفتاری های مردم، هر چه از مرکز به سمت شهرستان ها و مناطق دورافتاده استان می رویم بیشتر می شود به همین دلیل نیز لازم است توجه به مناطق محروم و حاشیه ای استان افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: مسؤولان و متولیان باید در راستای رفع این محرومیت ها و کاستی ها، خدمات دهی خود را افزایش داده و رسانه ها نیز با انعکاس نیازها و کمبودها و طرح آنها با مسؤولان، زمینه را برای برآورده کردن توقعات جامعه البته با در نظر گرفتن شرایط و توان موجود فراهم کنند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه در صورت اجرای چنین روندی می توانیم به جامعه ای بالنده و پویا تبدیل شویم، افزود: در مقابل تحقق این هدف غایی، یکی از اصلی ترین کاستی ها و نیازهای موجود در استان، مسائل و موارد بخش فرهنگ است چرا که درواقع فقر فرهنگی بالاترین فقرها است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا حضور روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاها و مناطق محروم، فعالیت بانوان فرهیخته، شناسایی چهره های قرآنی و بهره گیری از توان آنها، معرفی و شناسایی فعالان فرهنگی و چهره های تأثیرگذار و فعالیت دارالقرآن ها، خانه های عالم و تشکل های دینی در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها و مناطق محروم می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگی و فقرزدایی فرهنگی از چهره استان و کشور داشته باشد./9314/202/ب1

ارسال نظرات