۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۳۰۷۶۹۸
امام جمعه موقت اهواز:

جدایی حوزه و دانشگاه آرزوی دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این که حوزه و دانشگاه تربیت کنندگان رهبران دینی و مدیریتی کشور هستند، گفت: دشمن برای فاصله انداختن و جدایی حوزه و دانشگاه تلاش و اصرار فراوانی دارد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن گرامی داشتن یاد شهید مفتح و با اشاره به مثمر ثمر واقع شدن وی در وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: نام وحدت حوزه و دانشگاه برای تجلیل از مقام این شهید بزرگوار است.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد تأثیرگذار در تربیت رهبران دینی و مدیریتی آینده مملکت  فعالیت می کنند، ابراز داشت: دانشگاه به شکل امروزی و جدید خود سابقه چندانی نداشته ولی مجامع علمی در طول تاریخ در کنار حوزه مدیریت جامعه را در برهه زمانی هر چند کوتاه بر عهده داشتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده وحدت حوزه و دانشگاه را از ضروریات برشمرد و تأثیرگذاری این 2 نهاد را عامل وحدت آنها دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی علیه کشور، وحدت خود را ثابت و در حال حاضر نیز در تأمین نیازهای جامعه به وحدت و هم گرایی آنها نیازمند هستیم.

 

وی با بیان این که براساس سخنان معصومان علم را باید از همه جا و همه کسی حتی غیر مسلمان فرا گرفت، اظهار داشت: با حفظ مبانی دینی و شناسایی و به کارگیری آنها در علوم انسانی از سوی حوزه دستاوردهای دانشگاه های غرب در زمینه علوم انسانی مؤثر در پیشرفت و ترقی جامعه را مورد استفاده قرار داده و در برخورد با علوم انسانی وارده از غرب حالت انفعالی و تهاجمی به خود نگیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده  نفوذ دشمن در تمام زمینه ها را گوش زد کرد و بیان داشت: دانشگاه با وضعیت کنونی زاییده فرهنگ غرب بوده که زمینه های نفوذ در این نهاد آسان تر است؛ در حوزه شاهد آسیب های وارده در این نهاد هستیم.

 

وی تلاش دشمن در فاصله انداختن و عدم وحدت حوزه و دانشگاه را برای ترویج و نفوذ فرهنگ خود برشمرد و گفت: وحدت این دو نهاد و نزدیک بودن آنها به یکدیگر مانع از نفوذ دشمن و فرهنگ آن شده و در این راستا گام های مثبت و خوبی برداشته اند که خواهان تسریع در وحدت آنها هستیم.

 

امام جمعه موقت اهواز نزدیک تر شدن مبانی حوزه و دانشگاه، ایجاد کرسی های آزاد اندیشی برای حوزویان در دانشگاه و استفاده حوزویان از علوم دانشگاهی را از جمله موارد وحدت این دو نهاد مهم و تأثیرگذار برشمرد./9456/302/ب1

ارسال نظرات