۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۳۰۷۶۵۲
استاد حوزه و دانشگاه:

ائمه اطهار به موهبت الهی از علم الهی برخوردار هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ائمه اطهار به موهبت الهی از علم الهی برخوردار هستند، گفت: برخی برای این که شأن ائمه اطهار(ع) را پایین بیاورند، ادعا می‌کنند که این بزرگواران علم الهی نداشتند، در صورتی که ائمه معصومین(ع) به موهبت الهی از علم الهی برخوردار هستند.
ائمه اطهار به موهبت الهی از علم الهی برخوردار هستند اهل‌بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو زهرا حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های تفسیر زیارت جامعه کبیره که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد برگزار شد، گفت: ما معتقد به مرجعیت علمی ائمه اطهار(ع) هستیم.

 

وی با اشاره به این که برخی برای این که شأن ائمه اطهار(ع) را پایین بیاورند، ادعا می کنند که این بزرگواران علم الهی نداشتند، افزود: ائمه معصومین(ع) به موهبت الهی از علم الهی برخوردار هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پاسخ به این پرسش که چرا ما علم الهی برای ائمه معصومین(ع) قائل هستیم، اظهار کرد: به دلیل این که ائمه اطهار(ع) نباید پاسخ هیچ پرسشگری را بدون پاسخ بگذارند و نیز باید پاسخ در خور اعتماد بدهند؛ از این رو لازم است که از علم الهی برخوردار باشند.

 

وی گفت: دانشمندان جواب بسیاری از سؤالات را نمی دانند و علت برخی پدیده ها را حدس می زنند و نمونه های فراوان در علم پزشکی داشتیم که بعد از تحقیقات به نتیجه رسیدند که مصرف فلان ماده مفید است و بعد از چند مدت، اعلام کردند، مصرف آن مضر است؛ در حالیکه پاسخ های ائمه اطهار(ع) در خور اعتماد است.

 

استاد حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد اظهار کرد: بر مبنای آیه «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها»، خداوند هیچ کس را، جز به اندازه تواناییش، تکلیف نمی‌کند.»؛ از این رو خداوند از انسان ها به اندازه توان و کشش آن ها انتظار دارد.

 

ملاقات با عالم از 70 طواف خانه خدا بالاتر است
وی با اشاره به این که باید مراقب باشیم تا اعمال ما منطبق بر دستورات الهی باشد، اظهارکرد: حضرت عبدالعظیم حسنی، خیلی مورد تأیید امام هادی(ع) بود و زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ارزش و فضیلت زیارت کربلا را دارد.

 

این استاد تاریخ افزود: عبدالعظیم حسنی، عقاید خود را به محضر امام هادی(ع) عرضه می کنند و امام هادى(ع) می‌فرمایند: «اى ابوالقاسم، به خدا سوگند، اعتقاداتى که عرضه داشتى، مبانى واقعى دین الهى است که، خداوند براى بندگان خود برگزیده و از آن خشنود مى‌شود؛ بنابراین، بر این عقائد استوار و ثابت قدم باش؛ زیرا خداوند در این راه تو را در زندگى دنیا و آخرت، پایدار و جاویدان مى‌گرداند».

 

استاد حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد اظهار کرد: در دوره ما که ائمه اطهار(ع) حضور ندارند و حضرت مهدی(ع) در پشت پرده غیبت هستند، باید اعمال و عقاید خود را در محضر علمای دین عرضه کنیم و ببینیم آیا اعمال ما درست است یا خیر؟  و اعمال ما تا چه اندازه به ائمه معصومین(ع) نزدیک است.

 

وی به ارزش و جایگاه علما اشاره و ابراز کرد: ما باید سعی کینم گرد علما بچرخیم؛ چرا که ملاقات یک عالم از 70 بار طواف خانه خدا بالاتر است./1309/202/ب2

ارسال نظرات