۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۳۰۷۶۲۹
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد:

شیعه بودن به ادعای شیعه گری نیست/ مراقب کید و مکر شیعه انگلیسی باشیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اشاره به این که شیعه بودن به ادعای شیعه گری نیست، گفت: شیعه انگلیسی بر خلاف امر امامان معصوم(ع) عمل می کند؛ از این رو باید مراقب کید و مکر افرادی که ادعای شیعه بودن می کنند باشیم.
مدير مدرسه علميه حضرت خديجه(س) مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بانو سکینه نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، امروز در همایش «تبیین و نقش ولایت فقیه در عصر غیبت»، که با همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، به بررسی ویژگی های ولایت فقیه پرداخت.

 

وی با اشاره به این که ولایت به معنای سرپرستی است، افزود: پدر بر همسر و فرزند ولایت دارد و تا جایی این ولایت باقی است که برخلاف سخن خداوند، سخنی نگوید؛ از این رو اگر دستوری بر خلاف امر خداوند بدهد، ولایت او تأثیری ندارد؛ چرا که ولایت خدا در اوج ولایت ها  است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ولی فقیه رأس قله اقتدار و امنیت کشور است و همچنین حافظ و نگهبان هویت اسلامی و دینی کشورمان است؛ بر این اساس، دشمنان که هدفشان نابودی نظام و امنیت است به رأس قله و هرم تاخته اند.

 

وی ابراز کرد: بر این نکته باید تأمل کرد که اگر ولایت فقیه نبود، کشور ما این همه اقتدار و امنیت نداشت و بر همین اساس است که دشمنان با ولایت فقیه زاویه پیدا کردند و اقتدار و امنیت کشور ما را نشانه گرفته اند.

 

عدالت یکی از مهم ترین شرایط ولی فقیه است
وی به ویژگی های ولی فقیه اشاره و ابراز کرد: یکی از شرایط ولایت فقیه عدالت است و رهبر معظم انقلاب نیز عادل هستند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد در پاسخ به این پرسش که عدالت ولی فقیه چگونه محرز می شود، افزود: در قانون اساسی، نظارت مجلس خبرگان بر عملکرد رهبری در نظر گرفته شده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اعضای مجلس خبرگان، سوپاپ اعتماد بر عدالت رهبر هستند، گفت: مجلس خبرنگان از افراد متعهد و خبره ای تشکیل شده است که اعضای آن بر عملکرد رهبری نظارت کامل و دقیق دارند.

 

اعضای مجلس خبرگان دین شناس و خبره هستند
نیک اظهار کرد: تبیین و نقش ولایت فقیه در عصر حاضر یکی از اساسی ترین مسایل جامعه امروز است که مخالفان شریعت اسلام ناب محمدی در صدد تحریف آن هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که به حد اجتهاد رسیدن، یکی از شرایط اعضای خبرگان است، گفت: اعضای مجلس خبرگان تقریبا از 80 مجتهد مسلم تشکیل شده است که لحظه به لحظه بر عملکرد رهبری نظارت دارند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با خاطر نشان کردن این که اعضای خبرگان رهبری دین شناس هستند، افزود: افراد مجلس خبرگان رهبری افرادی خبره هستند که در مسائل  دین، نظام و رهبر شناسی خبره هستند و توسط خود مردم انتخاب می شوند.


وی به کید و مکرهای افرادی که ظاهر ادعای شیعه بودن دارند، اما ولایت ندارند، اشاره کرد و افزود: مدل شیعه بودن این افراد مانند شیعه بودن مأمون عباسی است. او بارها می گفت من شیعه هستم و پیرو حضرت محمد(ع) هستم، اما در حقیقت دشمن امام رضا(ع) بود و ایشان را به شهادت رساند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز افرادی هستند که ادعای شیعه بودن می کنند، اما علیه ولایت فقیه کار می کنند و بلکه بر ضد فرمان های رهبر کار می کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد افزود: ما، روز 12 ربیع الاول که به روایت اهل تسنن، ولادت نبی مکرم اسلام(ص) است، تا  17 ربیع الاول که به روایت ما است را هفته وحدت می دانیم، اما عده ای این هفته را، هفته فرقت و جدایی می دانند؛ این افراد ضد اتحاد هستند و اهل ولایت و شیعه گی نیستند.

 

وی به عملکرد فرقه انحراف شیرازی ها اشاره کرد و گفت: این ها ولایت معصوم(ع) را نیز درک نکرده اند؛ چرا که اگر ولایت ائمه اطهار(ع) را قبول داشتند، نباید این اقدامات تفرقه افکن را انجام دهند؛ آن ها سنگ امام صادق(ع) را به سینه می زنند اما فرمان هیچ کدام از امامان معصوم(ع) را برای اتحاد مسلمانان اجرا نمی کنند و شیعه انگلیسی است.

 

نیک در پایان به ضرورت پیروی از ولی فقیه اشاره کرد و یاد آور شد: ان شالله خداوند متعال توفیق دهد تا از رهروان راستین و صدیق انبیا، اولیا و ولایت فقیه باشیم./1309/202/ب2

ارسال نظرات