۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۵۸۹
آیت الله طبرسی مطرح کرد؛

کتاب بهترین ابزار رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی/ توسعه فرهنگ کتابخوانی زمینه‌ساز رونق علمی کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است، گفت: رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است و در همین راستا باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب استان در ساری در جمع خبرنگاران با بیان این که رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

 

وی با اشاره به این که دین مبین اسلام با کتاب و خواندن آغاز شد، گفت: امروز نیز باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید از همین الگو بهره گیریم.

 

امام جمعه ساری با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی، نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است و کتاب موجب افزایش آگاهی و توانمندی فکری افراد می شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‏هاى بشرى و گنجینه بزرگ‏ترین ثروت‏هاى بشر، یعنى دانش و تحقیق است، ادامه داد: دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى‏ شود و فرآیند کمال بشرى به ‏وسیله کتاب تحقق پیدا می‌کند.

 

نماینده مردم ولی فقیه در مازندران با بیان اهمیت کتاب به عنوان غذای روح تصریح کرد: بشر با پدیدآوردن کتاب، درس‏هاى بى‏شمارى را که در کتاب تکوین بدو آموخته شده، گرد مى ‏آورد و در محیط بشرى منتشر مى‏سازد و بدین‏گونه روز به‏ روز گنجینه ثروت بشرى، غناى بیشتر مى یابد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که با بهره گیری از کتاب می توانیم مبانی دینی و اسلامی را در جامعه نشر و گسترش دهیم، افزود: کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت محتوا بخشی در عرصه تألیف و چاپ کتاب تأکید کرد و گفت: محتوای کتاب ها نباید به گونه ای باشد که ذهن مخاطب را از مبانی دینی و ارزشی منحرف کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه آمار کتابخوانی در کشور به دلیل توسعه تکنولوژی و اینترنت مناسب نیست، افزود: باید با یک برنامه ریزی هدفمند زمینه ای فراهم شود تا رویکرد جدیدی در توسعه و رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور دنبال شود.

 

وی ادامه داد: هر زمان که مردم انس بیشتری با کتاب پیدا کنند، مطالعه به گونه ای شیرین و لذت بخش می شود که با افزایش هر آگاهی با شوق بیشتری این کار را ادامه خواهند داد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که جامعه ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود، افزود: جوامعی که از این موضوع مهم به دور هستند علم و دانش در آن جوامع وضعیت خوبی ندارد.

 

آیت الله طبرسی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه را زمینه ساز رشد و تعالی جامعه دانست و با بیان این که همه تلاش ها در جامعه باید در جهت ترویج این فرهنگ مهم خلاصه شود، بیان داشت: با نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توانیم جامعه ای پویا در بخش های مختلف داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود، کتاب را بهترین ابزار برای تبیین ارزش های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید از این وسیله در جهت تبیین مناسبت آموزه های دینی در جامعه بهره گیریم.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم مازندران هر ساله استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب دارند، گفت: حضور مردم در نمایشگاه کتاب را هر ساله به شکل مطلوب شاهد هستیم.

 

وی دین مبین اسلام را دین کتاب، اندیشه و تعقل دانست و با بیان این که توجه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه دینی باید پررنگ تر از دیگر کشورها باشد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود در جهت تقویت فرهنگ کتابخوانی در کشور بهره گرفته شود./950/202/ب2

ارسال نظرات