۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۳۰۷۵۴۵
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

صهیونیست و استکبار جهانی صحنه گردان حوادث نیجریه است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعة المصطفی العالمیه، در پی فجایع رخ داده علیه پیروان مکتب اهل بیت(ع) در نیجریه، صحنه گردان این حوادث را صهیونیست، استکبار جهانی و گروهای تندور و وهابیت خواند.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی، در گفت وگویی، ضمن محکوم نمودن حمله به شیعیان نیجریه و تعرض به شیخ زکزاکی، عالم برجسته نیجریه ای، خاطرنشان ساخت: دولت نیجریه باید بداند شیخ زکزاکی شخصیت علمی و معنوی مهم و با فضیلتی در جهان اسلام به شمار می آید و هرگونه تعرض به ایشان، موج سنگینی را در تمام جهان به دنبال خواهد داشت.

 

وی، دولت نیجریه را به هوشیاری در برابر فریب دست های پشت صحنه توصیه نمود و تصریح کرد: اگر دولت نیجریه در برابر این اقدامات واکنش درستی نداشته باشد، قطعاً موج ترور و زمینه نفوذ گروه های تندرو همچون بوکوحرام در این کشور افزایش خواهد یافت.

 

امام جمعه قم، حرکت شیخ زکزاکی در نیجریه را جریانی فکری و معرفتی و در جهت مصالح کشور نیجریه خواند و تاکید کرد: گفتمان جریان شیخ زکزاکی، بر پایه های عقلانی و معرفتی استوار است و هرگز با این هجمه ها و حملات، فروکش نخواهد کرد.

 

وی، با تاکید بر لزوم پاکسازی نیروهای پلیس و ارتش نیجریه از نیروهای نفوذی و تندور، اظهار داشت: علمای جهان اسلام و حوزه های علمیه، نسبت به سرنوشت شیخ زکزاکی حساس بوده و از این فاجعه به آسانی نخواهند گذشت و خواهان جبران آن هستند.

 

آیت الله اعرافی، ضمن ناروا دانستن اتهامات مطرح شده علیه حرکت شیخ زکزاکی، ابراز داشت: جنبش شیخ زکزاکی، حرکتی عقلانی، منطقی و در مسیر مصالح نیجریه است و اقدامات تند و افراطی در آن هیچ جایگاهی ندارد.


رئیس جامعة المصطفی، در پایان، ضمن ادای احترام به شهدای این فاجعه، پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در نیجریه را به شکیبایی و حفظ وحدت اسلامی دعوت نمود.

 


گفتنی است در تازه‌ترین فاجعه رخ‌داده در نیحریه، ارتش این کشور به محل عزاداری مسلمانان حمله کرد و به بهانه احتمال ترور رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه به دست طرفداران «شیخ زکزاکی»، روحانی برجسته شیعه نیجریه، ده‌ها نفر از مسلمانان را به خاک و خون کشید و ضمن به آتش کشیدن منزل شیخ زکزاکی، وی به همراه شماری دیگر از مسلمانان را بازداشت نمود که برخی از نزدیکان روحانی شیعه نیجریه نیز در میان آنان دیده می‌شوند./1325/د102/ف

 

منبع: مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی

ارسال نظرات