۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۰۷۵۱۳
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

رسانه‌ها اسلام را در قالب هنر به مردم دنیا معرفی کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای مشهد گفت: رسانه ها اگر بخواهند آموزه های اسلام را به مخاطبین انتقال دهند باید آن را در قالب هنر بگنجانند که هم تأثیرش است و مخاطبان این مساله را بهتر درک می‏کنند و ماندگاری این اثر بر آنها بیشتر است تا اینکه مستقیما به مخاطب امر و نهی‏های اسلام را یاد دهند؛ بنابراین اگر اسلام را در قالب هنر به مردم یاد دهند ماندگاری بهتری دارد.
رسانه اسلامي در مقابل رسانه‏هاي مخرب غربي

حجت الاسلام حسن روحانی، نماینده طلاب و فضلای مشهد در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اسلام هراسی در دامن استکبار و اروپا به عنوان یک حربه مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار کرد: اگر دل‏های آماده اروپائیان به ویژه جوانان آنها با توجه به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا از حقایق اسلامی و مطالب ناب شیعی مطلع شوند، بیشتر به سوی اسلام می‏آیند.

 

وی افزود: غربی‌ها اگر اسلام را آن گونه که هست جلوه دهند مردم شان را از دست می‏دهند و مردم به سمت اسلام گرایش پیدا می‏کنند؛ بنابراین اسلام را وارونه جلوه می‏دهند و جریان‏هایی مانند داعش و تکفیری‏ها را نشان می‏دهند که در دل مردم ترس ایجاد کنند و از آمدن آنها به سوی اسلام جلوگیری کنند.

 

روحانی ادامه داد: در کشورهای عربی قرآنی چاپ و نشر شده است که آیات در مورد جهاد و شهادت طلبی آن را حذف کردند این قرآن چاپ تل‏آویو بود، از این اقدام می‏توان دریافت که دشمنان می خواهند مسلمانان و مکتب اسلام را به صورتی جلوه دهند که برخی از پایه های اسلام که مخالف آنها است را حذف کنند.

 

نماینده طلاب و فضلای مشهد خاطرنشان کرد: دشمن بحث جهاد را در متون اسلامی حذف می‏کند در حالی که جهاد از ملزومات اسلام است، بحث رحمانیت و مهربانی با مومنان در اسلام در جای خود است، در واقع دین اسلام، دین رحمانیت است ولی این دلیل نمی‏شود که در مقابل دشمنان سکوت کنند و اینها تنافی با همدیگر ندارد.

 

وی درباره وظیفه رسانه‏های اسلامی در عرصه خنثی سازی اقدامات دشمنان، گفت: بیشتر رسانه ها در دست استکبار است؛ بنابراین اندک رسانه‏ای که اسلامی هستند باید در مقابل این رسانه ها شبانه روز و با برنامه‏های متنوع رقابت کنند و معارف اسلام را به مردم بچشانند.

 

حجت الاسلام روحانی در رابطه با کیفیت برنامه های رسانه ها ابراز کرد: در حال حاضر برنامه هایی که در رسانه های اسلامی وجود دارد خوب است ولی کامل نیست و باید با تلاش و برنامه‏ریزی بهتر برنامه‏های این رسانه ها گسترده‏تر شود و اسلام ناب را به صورت واقعی به مردم دنیا معرفی کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با اشاره به رهنمود های رهبر معظم انقلاب خاطر‏نشان کرد: با هنر می‏توان یک مسأله را به دیگران خوب فهماند رسانه هایی که به صورت مستقیم می‏خواهند کار معارفی کنند و نشر و آموزه های اسلام را منتشر کنند، مستقیما وارد این عرصه نشوند.

 

حجت الاسلام روحانی گفت: رسانه ها اگر بخواهند آموزه های اسلام را به مخاطبین انتقال دهند باید آن را در قالب هنر بگنجانند که هم تأثیرش بر مخاطبان بیشتر است و این مساله را بهتر درک می‏کنند و ماندگاری این اثر بر آنها بیشتر است تا اینکه مستقیما به مخاطب امر و نهی‏های اسلام را یاد دهند؛ بنابراین اگر این را در قالب هنر به مردم یاد دهند ماندگاری بهتری دارد./875/ت302/ف

ارسال نظرات