۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۳۰۷۴۰۰
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

برخی با طرح اسلام رحمانی می‌خواهند روحیه استکبار ستیزی را از بین ببرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای زاهدان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، دین اسلام را شامل دو بعد رحمت و جهاد دانست و گفت: برخی می‏ خواهند دین را تنها دین ترحم و عفو بخشش معرفی کنند و بگویند که دین فقط مردم را دعوت به ترحم می‏ کند و نباید در مقابل دشمنان ایستادگی کرد؛ دین اسلامی که اینها معرفی می کنند تک بعدی است و این با فطرت و عقل سازگاری ندارد.
اسلام رحماني اسلام رحماني

حجت الاسلام علی شریفی سیستانی، عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه دین اسلام دارای دو بعد رحمت و جهاد است، گفت: برخی می ‏خواهند دین را تنها دین ترحم و عفو بخشش معرفی کنند و بگویند که دین فقط مردم را دعوت به ترحم می‏کند و نباید در مقابل دشمنان ایستاد و دفاع لازم نیست و اگر دشمن یک سیلی به طرف راست شما زد طرف چپ را هم برای سیلی دوم آماده کنید؛ دین اسلامی که اینها معرفی می کنند تک بعدی است و این با فطرت و عقل سازگاری ندارد.

 

حجت الاسلام شریفی سیستانی افزود: همان گونه که امت اسلامی از دین حضرت محمد(ص) پیروی می کنند باید از روش رسول اکرم(ص) نیز تبعیت کنند؛ در قرآن هم بیان شده است « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم » محمّد (ص) فرستاده خدا است؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند، بین رسول اکرم(ص) و مؤمنان الفت و رحمت است، اما نسبت به کفار کاملا جدی و با شدت باید برخورد شود.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اضافه کرد: با پیروی از رسول اکرم(ص) باید از این دو تبعیت شود، چون رسول اکرم(ص) در تمام کارها برای ما اسوه است و این دین تمام ابعاد بشر را در بر دارد و کامل است و کسانی که به دنبال اسلام رحمانی هستند دارای این هدف هستند، که اگر دشمنان به کشورهای اسلام حمله کردند نباید در مقابل آنها ایستاد و دفاع کرد و باید تسلیم شوند و تابع امر آنها باشند.

 

وی در ادامه بیان کرد: خداوند تبارک و تعالی برای هر موجودی اعم از انسان و غیر انسان وسیله دفاع قرار داده است قطعا و طبیعتا انسان و سایر موجودات وسیله دفاع دارند و این وسیله دفاع یک چیز طبیعی و فطری است، کاری به دین هم ندارد و امری عادی است که انسان باید از خودش دفاع کند و دین هم در این جهت راهنمایی می‏کند.

 

دین، افراد را با زور وادار به قبول اسلام نمی‏کند

حجت الاسلام شریفی سیستانی در ادامه درباره افرادی که سعی دارند فقط بُعد شدت اسلام را نشان دهند، تصریح کرد: دشمن از روز اول دنبال این بود که دین را به صورتی معرفی کند که انسان‏ها از دین اسلام بدبین و بدگمان شوند و به نام دین کشتار می‏کنند، مثل تکفیری‏ها که اینها ساخته دست دشمن است.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه ابراز کرد: مستکبرین جهان و صهیونیسم بین‏المللی نمی‏خواهند که اسلام در جامعه بشریت نقش موثر و مفیدی داشته باشد و دین را از بُعد جنگ و خونریزی معرفی می‏کنند و می‏گویند دین اسلام با شمشیر امیرالمؤمنین(ع) به وجود آمده است.

 

وی با بیان اینکه  اسلام، توحید و معاد توجیه جنگی ندارند و به این معنی نیست که اگر کسی بخواهد به توحید، معاد و اسلام ایمان بیاورد باید از طریق جنگ و خونریزی این اتفاق بیافتد، اظهار داشت: کسانی که می‏خواهند دین را به این گونه معرفی کنند که با شمشیر دین را به مردم تحمیل کنند، این فکر غلطی است شمشیر در مقام دفاع است و دین هیچ وقت افراد را با زور وادار به قبول اسلام نمی‏کند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه دو گوهر گرانقدر در جامعه اسلام است یکی قرآن و دیگری اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، تصریح کرد: این دو در کنار هم باید مفسر قرآن باشند و مسلمانان هم باید به این دو تمسک پیدا کنند تا پیروز و موفق باشند./875/ت302/ف

ارسال نظرات