۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۰۷۳۸۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

شخصیت والای علمایی هم‌چون آیت‌الله قزوینی باید به جامعه شناسانده شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با بیان اینکه شخصیت والای علمایی همچون آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی باید به جامعه شناسانده شود، گفت: رهبر معظم انقلاب از جمله ارادتمندان به این عالم بزرگوار بودند.
آيت الله قزويني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ظهر امروز در نشست خبری بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی که با حضور اعضای شورای شهر، جمعی از مدیران و اصحاب رسانه در سالن جلسات باغستان برگزار شد با اشاره به ضرورت برگزاری بزرگداشت این عالم وارسته گفت: آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی دارای جایگاه و والا و ارزشمندی است که باید به جامعه شناسانده شود.

 

وی با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی انجمن آثار مفاخر فرهنگی استان اظهار کرد: کتاب‌هایی با عنوان‌های مختلف و با همکاری دفتر علمای قم و مشهد در رابطه شخصیت آیت‌الله قزوینی نوشته شده و به چاپ رسیده است که در روز 25 آذر از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با بیان اینکه برای برگزاری این بزرگداشت به دیدار بزرگان زیادی رفته‌ایم، عنوان کرد: علمای قم و مشهد تأکید داشتند که تنها از یک بُعد به سیره زندگی و شخصیت آیت‌الله قزوینی نپردازیم و در بیان جلوه‌های اخلاقی و رفتاری ایشان تأمل و تدبر کنیم.

 

این مسؤول با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب از جمله ارادتمندان به آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی بودند، خاطرنشان کرد: رهبری در سفر خود به قزوین آیت‌الله قزوینی را عنصری بی‌بدیل خواندند و ‌اشاره کردند که فلز ایشان از جنس فلز امام خمینی(ره) است.

 

احمدی در ادامه به نقل از آیت‌الله مروارید گفت: ایشان روایت می‌کنند زمانی که امام خمینی(ره) به قم تشریف آوردند؛ آیت‌الله قزوینی به دیدار امام شتافتند و اشاره کردند که وقتی امام از این موضوع باخبر شدند خودشان به استقبال این عالم بزرگوار آمدند.

 

وی افزود: از رهبر معظم انقلاب درخواست کردیم که پیامی برای بزرگداشت این عالم بزرگوار ارسال کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین یادآور شد: این بزرگداشت در روز ٢٥ آذر مصادف با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب در ١٢ سال پیش به قزوین برگزار می‌شود.

 

احمدی با بیان اینکه قزوین میزبان بزرگداشت آیت‌الله قزوینی در هفته پژوهش است، اظهار کرد: از مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی جنتی و هم‌چنین معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی نیز برای شرکت در این بزرگداشت دعوت به عمل آمده است.

 

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه مردم قزوین، آیت‌الله سید جعفر سیّدان، مهدی محقق، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسینی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، موسوی گرمارودی و حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حبیب‌الله احمدی از سخنرانان این بزرگداشت خواهند بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: هم‌چنین در صبح و بعدازظهر روز بزرگداشت قرائت مقالات مختلف دریافت شده کشوری درباره این عالم بزرگوار را خواهیم داشت.

 

وی افزود: هم‌چنین سه کلیپ که از مصاحبه‌‌های مراجع و آیات عظام وحید خراسانی، علوی گرگانی و علمای مشهد و تهران تهیه شده و در این بزرگداشت اکران می‌‌شود.

 

احمدی در پایان گفت: در پایان این مراسم از کتاب زندگینامه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی، تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله عربشاهی که با اسنادی معتبر در مدت ١٤ سال تألیف شده، رونمایی می‌شود./955/202/ب2

ارسال نظرات