۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۳۰۷۳۴۵
امام جمعه شهرستان دندی:

الگوگیری از دوران دفاع مقدس رمز پیروزی در میدان تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان دندی زنجان الگوگیری از هشت سال دفاع مقدس را رمز پیروزی در میدان نبرد تهاجم فرهنگی دانست و گفت: همانطور که در دفاع مقدس با استقامت و مقاومت رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی پیروز میدان بودیم در میدان تهاجم فرهنگی نیز اگر استقامت کنیم از سوی خدا یاری خواهیم شد.
حجت الاسلام حسيني نسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب، امام جمعه دندی، امروز در همایش مبارزه با جنگ نرم در این شهرستان با اشاره به حضور گسترده دشمن در میدان جنگ نرم، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی کشورهای استکباری که با تحمیل جنگ هشت ساله به اهداف خود نرسیدند، به تهاجم فرهنگی روی آوردند.

 

وی در ادامه با اشاره به معنا و مفهوم جنگ نرم اظهار داشت: جنگ نرم درحقیقت به هرگونه اقدام روانی و تبلیغاتی گفته می شود که هدف از آن تحمیل اراده و عقیده به افراد یا کشور مورد هجوم باشد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به مصادیق و نمونه های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، افزود: استحاله فرهنگی و کم رنگ کردن ارزش های اسلامی و باورهای دینی، تفرقه افکنی، اشاعه فساد و نفوذ از مصادیق جنگ نرم محسوب می شود.

 

امام جمعه دندی در ادامه با بیان این که اشاعه فحشا و فساد از مصادیق دیگر جنگ نرم است، تصریح کرد: در ماجرای اندلس که صدها سال سابقه اسلامی داشت؛ مسیحیان و یهودیان با حمله نظامی نتوانستند آنجا را تصرف کنند ولی با اشاعه فساد و منکرات اندلس را از دست مسلمانان خارج کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای راهبردی مقابله با جنگ نرم تأکید کرد: کار فرهنگی متقابل و افزایش محصولات فرهنگی، بصیرت افزایی سیاسی و فرهنگی و استقامت و پایداری بر ارزش های اسلامی از جمله راهکارهای مقابله با جنگ نرم است.

 

حجت الاسلام حسینی نسب در ادامه با بیان این که ماهواره یکی از بزرگ ترین مصادیق جنگ نرم دشمن برای ترویج فساد در جامعه شناخته می شود، گفت: اگر کسی بصیرت سیاسی و اجتماعی داشته باشد می داند که آمریکا از شهروندان خود در مقابل استفاده از ماهواره پول دریافت می کند ولی چگونه دشمنی که هیچ گونه پیشرفت و توسعه کشور ما را تحمل نمی کند، ماهواره را رایگان در اختیار مردم ایران قرار داده است.

 

امام جمعه شهرستان دندی زنجان در پایان الگوگیری از هشت سال دفاع مقدس را رمز پیروزی در میدان نبرد تهاجم فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: همانطور که در دفاع مقدس با استقامت و مقاومت رزمندگان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی پیروز میدان بودیم در میدان تهاجم فرهنگی نیز اگر استقامت کنیم همانطور که خداوند وعده داده است، او نیز ما را یاری خواهد کرد./949/202/ب1

ارسال نظرات