۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۳۰۷۱۹۸
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز:

بررسی زندگی اهل بیت آداب سلوک اسلامی را به ما می آموزد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز کشور امام حسن مجتبی(ع) را اسوه حسنه اسلامی و الگوی برتر اخلاق و کرامت دانست و گفت: بررسی زندگی بزرگان دینی و اهل بیت(ع) از جمله امام حسن(ع)، اصول و روش های صحیح زندگی و آداب سلوک اسلامی را به ما می آموزد.
پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم و امام حسن و امام رضا عليهما السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل ولیخانی، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز کشور، امشب در مراسم عزاداری که در مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم آستان مقدس امامزاده شاهرضا در شهرضا برگزار شد، با اشاره به بخش هایی از زندگی امام حسن(ع) عنوان کرد: هر یک از ما برای شناخت دیگر افراد، باید ارتباط فرد با خداوند، مردم و دشمن را بررسی و سپس درباره وی نظر دهیم.

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: ارتباط امام حسن(ع) با خداوند برای همه افراد الگو و سرمشق است، امام سجاد(ع) می فرماید، امام حسن(ع) در مواقع وضو گرفتن و نماز خواندن، به شدت می لرزیدند، وقتی علت این مسأله از آن حضرت سؤال شد، ایشان خوف از خداوند را دلیل این حالت عنوان کردند.

 

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز کشور تأکید کرد: خوف امام حسن(ع) از خداوند و حالات ایشان در مقابل خداوند در حالی بود، که آن حضرت ولی خداوند بودند و عبادات ایشان با دیگران غیر قابل مقایسه بود.

 

 

حجت الاسلام ولیخانی با اشاره به حدیث «مَن اَصلَحَ فی مَا بَینَهُم وَ بَینَ الله اَصلَحَ الله بَینَه و بَینَ الناس» از حضرت علی(ع) گفت: پروردگار کانون توجه معنویات به وجود انسان است، بی توجهی به خداوند سبب قطع رحمت از وجود و زندگی انسان می شود.

 

 

وی همچنین با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: انسان عاقل زندگی خود را به چهار قسمت تقسیم می کند و یکی از آن اوقات را برای عبادت و مناجات با پروردگار خود قرار می دهد.

 

 

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز کشور عنوان کرد: اگر بخواهیم شخصیت ما همچون امام حسن مجتبی(ع) و در راه و مسیر آن حضرت قرار گیرد، باید رابطه خودمان را با خداوند اصلاح کنیم و بدانیم که خداوند تنها منبع و منشأ تأثیر در عالم وجود است.

 

 

حجت الاسلام ولیخانی در بخش دیگری از سخنان خود، حسن خلق و معاشرت نیکو با دیگران را از جمله دیگر ابعاد شخصیتی امام حسن(ع) برشمرد و افزود: در روایات بسیاری آمده است که، زمانی که افرادی به ایشان بی حرمتی می کردند، ایشان خشم خود را فرو برده و در برابر آن ها رفتار ملایمی در پیش می گرفتند.

 

 

وی گفت: امام حسن(ع) در ارتباط با دشمنان خداوند و دین نیز هرگز رأفت نداشته و با آن ها همانند خودشان رفتار می کردند؛ اگر افرادی که در ابتدا با ایشان بیعت کردند، بیعت خود را نقض نمی کردند، آن حضرت هرگز با معاویه صلح نمی کردند.

 

 

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز کشور تأکید کرد: اگر ما هم امروز امام زمان خود را تنها بگذاریم، باید با دشمن خود صلح کنیم، صلح با دشمن نشانه بی بصیرتی و کوتاهی در دین است.

 

 

حجت الاسلام ولیخانی در پایان، امام حسن مجتبی(ع) را اسوه حسنه اسلامی و الگوی برتر اخلاق و کرامت دانست و گفت: بررسی زندگی بزرگان دینی و اهل بیت(ع) از جمله امام حسن(ع)، اصول و روش های صحیح زندگی و آداب سلوک اسلامی را به ما می آموزد./868/202/ب1

ارسال نظرات