۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۰۷۱۳۵
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

آمریکا سردمدار ترور و تروریست‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با تأکید بر این نکته که نظام اسلامی خود یکی از قربانیان ترور و تروریست است، خارج کردن منافقان از لیست تروریست‌ها توسط آمریکا را محکوم کرد و آمریکا را رییس و سردمدار تروریست‌ها خواند.
آيت الله طباطبايي نژاد آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، با تشکر از مردم برای برپایی مراسم‌های مختلف عزاداری امام حسین(ع) و با بی‌سابقه خواندن مانور اربعین، اظهار کرد: در تاریخ سابقه نداشته است که 25 میلیون جمعیت از وطن‌های خودشان سفر کنند و برای زیارت شخصی بروند، کار بی‌سابقه‌ای دارد انجام می‌گیرد، امیدوارم خداوند دست ما را از دامن ولای اهل‌بیت(ع) کوتاه نفرماید و همواره عامل به دستورات آنان باشیم.

 

امام جمعه اصفهان با تسلیت سالگرد شهادت شهید دستغیب ابراز کرد: ایشان هنگامی که به طرف نماز جمعه حرکت می‌کرد، بدن پاکشان مورد انفجار منافقان قرار گرفت و ما در دنیایی قرار گرفته‌ایم که این انسان‌های پلید را از لیست ترورها قرار می‌گیرند، ما مورد جنایت بی‌شمار تروریست‌ها قرار گرفتیم اما از لیست تروریست‌ها توسط رییس آن‌ها یعنی آمریکا خارج شدند.

 

وی با تسلیت شهادت امام هشتم در پایان ماه صفر خاطرنشان کرد: ایشان در سال 200 هجری قمری از مدینه به طرف ایران و خراسان به ظاهر دعوت اما به اجبار آورده شدند، مأمون پلید فکر می‌کرد که اگر می‌خواهد شیعیان را آرام کند، بهتر این است که با مدارات با آنان رفتار کند و برای این که اطراف علی‌بن‌موسی(ع) جمع نشود، ایشان را یک نوع تبعید کردند و امام رضا(ع) به خانواده خود فرمودند که برای من گریه کنید زیرا این سفر مرگ و شهادت من است.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: امام رضا(ع) در طول راه کار خودشان را درباره امامت انجام دادند، و در طول مسیر صفات امامت را بیان کردند، ایشان به صراحت و کنایه این مطلب را در جاهای مختلف گفتند، در جمع علمایی که مأمون آنان را دعوت کرد تا امام رضا(ع) تسلیم و محکوم شود، حرف حق را زدند و مردم در آن جلسه نیز متوجه شدند که شخصیتی که لیاقت امامت را دارد، امام رضا(ع) است.

 

وی گفت: امام هفتم می‌فرماید که پدرم همواره به من می‌فرمود که عالم آل‌رسول از تو متولد می‌شود و ای کاش که من هم وی را درک می‌کردم و این کلام دلالت بر این می‌کند که امام صادق(ع)، علی‌بن‌موسی(ع) را ندیدند اما ایشان را عالم آل‌رسول لقب دادند، با این که همه اهل‌بیت(ع) عالم بودند.

 

امام جمعه اصفهان با بیان حدیثی درباره زیارت امام رضا(ع) از خود ایشان مبنی بر این که هر کس امام رضا(ع) را زیارت کند و بداند که خدای متعال چه مسائلی را درباره اهل‌بیت(ع) دستور داده است، من و پدرانم شفیعان او در روز قیامت هستیم، ادامه داد: امیدواریم همواره جزو کسانی باشیم که این گونه زیارتشان مقبول درگاه خداوند است.

 

وی با اشاره به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول گفت: به دستور الهی پیامبر اسلام از مدینه خارج شد و در شبی که از هر قبیله کفار کسی می‌خواست پیامبر(ص) را بکشند، امام علی(ع) در جای پیامبر(ص) خوابید و آن شب را لیلة‌المبیت می‌گویند و آمدند در خانه و دیدند که پیامبر(ص) نیست و به جای او نوجوانی بود و پس از پیامبر(ص) سه روز در غار ثور ساکن شد و امیدواریم که بتوانیم نمونه‌ای از حکومت پیامبر(ص) در ایران اسلامی ادامه بدهیم.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به روز حمل و نقل در 26 آذرماه بیان کرد: این روز روزی است که حق است که در تاریخ ثبت شود، در 26 آذر هنگامی که بارها در گمرک مانده بود و کسی نبود که آن‌ها را به مرکز کشور منتقل کند، در آن هنگام رانندگان به مرزها شتافتند و مواد لازم برای کشور را به مرکز کشور منتقل کردند.

 

وی همچنین در خطبه اول با تسلیت سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) به زنان و دختران اهمیت بسیاری می‌داد، اسلام دینی است که از نظر انسانیت بین زن و مرد تفاوتی نگذاشته است و توصیه‌های بسیاری درباره دختران کرده است همچون این که می‌فرماید اگر از سفربازگشتید و برای خانواده هدیه‌ای آورده بودید ابتدا هدیه دختر را بدهید.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان این که پیامبر(ص) امی بود، یعنی چیزی را نه نوشت و نه خواند، خاطرنشان کرد: این ننوشتن و نخواندن پیامبر(ص) به این معنا نبود که ایشان خواندن و نوشتن نمی‌دانست و بلد نبود، زیرا امام هر قوم و پیامبر(ص) که امام الائمه هستند باید یگانه روزگار خودشان باشند و هیچ کس از نظر فضیلت به ایشان نزدیک نیست./914/پ201/ج1

ارسال نظرات