۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۳۰۷۱۱۲
کارشناس مسائل مذهبی:

داوطلبان ورود به مجلس، دین را ابزار تبلیغات خود قرار ندهند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی حضور گسترده مردم درانتخابات مجلس را به منزله حمایت از آرمان های انقلاب و رهبری دانست و گفت: حضور مردم و انتخابات به معنای تأیید نظام اسلامی و اعلام حمایت همه جانبه از آن است، همه ما وظیفه داریم به عنوان یک تکلیف شرعی در انتخابات شرکت کنیم.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، صبح امروز در مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا عنوان کرد: حضور آزادنه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از اصلی ترین دلایل و آرمان هایی بود که امام راحل(ره) برای آن قیام جهانی خود بر علیه ظلم و استکبار را سازماندهی کردند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبان ورود به مجلس دین را ابزار تبلیغات خود قرار ندهند، دین خداوند شریف است و برای حفظ آن خون های پاک زیادی ریخته شده که از محراب کوفه تا کربلا و تا جنگ تحمیلی ادامه داشته است.

 

کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: داوطلبان تصدی سمت نمایندگی باید خود را به شیوه صحیح و قانونی بر مردم عرضه کنند و از محاسن و مدارک تحصیلی و اقدامات مثبت و سازنده خود بگویند، ادای تکالیف شرعی، وظیفه همه ماست بنابراین نباید از آن به عنوان اقدامی برای جلب توجه مردم استفاده کرد.

 

حجت الاسلام جاوری گفت: حضرت علی(ع) عبادات خالصانه خود را در نیمه شب و برای رضای خداوند و ترس از عظمت او انجام می داد، حتی امروز هم مراجع عظام تقلید در انظار عمومی تنها به ادای واجبات اکتفا کرده و مراقب حدود تقوای الهی هستند و همین رفتار برای همه طلاب و مردم مؤمن در همه زمان ها الگو و سرمشق بوده است، صدور فتوا نیز، تنها در صلاحیت مراجعی است که سال های زیادی از عمر خود را صرف آموختن دین کرده اند و به جز آنها، هیچ کس چنین اجازه ای ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، آموزش و پرورش را رکن اساسی و اصلی جامعه برشمرد و تصریح کرد: آموزش احکام و تعالیم اسلامی به روش درست و اصولی به دانش اموزان، مبانی اعتقادی را در نهاد آن ها مستحکم می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه افزود: مدارس در تربیت کودکان نقش مکمل را ایفا می کنند و وظیفه اصلی بر عهده والدین قرار دارد، خانواده کانون پرورش استعدادها و آموزش اصول و مبانی صحیح رفتاری و اخلاق اسلامی است.

 

حجت الاسلام جاوری اظهار کرد: وقتی که زندگی بزرگانی دینی و افرادی که در این زمینه تأثیرگذار بوده اند را مطالعه می کنیم، نقش تربیت صحیح و جایگاه والای والدین را در تربیت آن ها به وضوح مشاهده می کنیم.

 

وی گفت: اگر پدر و مادر بخواهند فرزندانی دیندار تربیت کنند، باید محیط خانواده را از القائات نا صحیح برنامه های ماهواره ای تذکیه کنند و مانع استفاده لجام گسیخته و بی برنامه فرزندان از رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی شوند، در روایت آمده است هر فردی  که کار نیکی را آغاز کند، هر فردی که از ان کار نیک تقلید کند، ثوابی هم برای او خواهد بود، بنابراین اگر والدین فرزندان خود را درست تربیت کنند در اجر تمامی اعمال نیک آن ها شریک خواهند بود.

 

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: توجه به نماز، قرائت قرآن، حسن خلق و کرامت نفس همگی در زمره عالی ترین تعالیم اسلامی هستند که باید در دوران کودکی به فرد آموزش داده شود، افرادی که بر اساس رفتارهای غلط رشد کرده و وارد اجتماع شده اند، به سختی قابل تغییر و اصلاح هستند.

 

حجت الاسلام جاوری در پایان، حضور گسترده مردم و درانتخابات مجلس را به منزله حمایت از آرمان های انقلاب و رهبری دانست و گفت: حضور مردم و انتخابات به معنای تأیید نظام اسلامی و اعلام حمایت همه جانبه از آن است، همه ما وظیفه داریم به عنوان یک تکلیف شرعی در انتخابات شرکت کنیم./868/202/ب1

ارسال نظرات