۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۳۰۶۹۷۴

بیش از ۵ هزار عنوان کتاب در ششمین جشنواره کتاب دین بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر از بررسی ۵ هزار و ۹۶۹ عنوان کتاب در این جشنواره خبر داد.
کتاب و کتابخواني

به گزارش خبرگزاری رسا، مجید توسلی با اعلام این خبر گفت: تعداد کتابهای ثبت شده در دبیرخانه جشنواره کتاب دین به تفکیک گروه‌های علمی بدین شرح است: 1654 اثر در گروه «کودک و نوجوان»، 790 اثر در «فلسفه، کلام، اخلاق، عرفان و مذاهب اسلامی»، 785 اثر در گروه «علوم قرآن و حدیث»، 660 اثر در گروه «علوم سیاسی، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)»، 585 اثر در گروه «ادبیات داستانی و رمان»، 462 اثر در گروه «اصول، فقه و حقوق اسلامی»، 363 اثر در گروه «تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی»، 321 اثر در گروه «علوم اجتماعی»، 208 اثر در گروه «علوم ترییتی، روانشناسی و علوم رفتاری» و 141 اثر در گروه «علوم اقتصادی و مدیریت اسلامی».

 

وی همچنین از برگزاری پنج جلسه هماهنگی توسط شورای سیاستگذاری جشنواره خبر داد و یادآور شد: به غیر از گروه «علوم ترییتی، روانشناسی و علوم رفتاری» آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری در 9 گروه دیگر جشنواره مشخص شده است.

 

توسلی با اشاره به اضافه شدن چهار گروه علمی جدید در جشنواره ششم، تصریح کرد:رویکرد جشنواره کتاب دین به گونه ای است که این جشنواره در هر دوره سعی می‌کند به صورت تخصصی تر به موضوعات اصلی خود بپردازد.

 

گفتنی است، جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر به منظور تجلیل از پژوهشگران، اندیشمندان و اهل قلم هر دو سال یک بار توسط معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی بر گزار می‌شود.

 

در صورت تامین اعتبار اختتامیه ششمین دوره این جشنواره در ایام دهه فجر امسال برگزار خواهد شد./1325/د102/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات