۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۰۶۹۷۰
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی:

بصیرت افزایی جوانان با بهره مندی از ظرفیت محرم و صفر میسر می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که تقویت فرهنگ دینی و بصیرت افزایی جوانان با بهره مندی از ظرفیت محرم و صفر میسر می شود، گفت: فعالیت کانون های مساجد در اجرای برنامه های دهه آخر ماه صفر در راستای ارتقا کیفی برنامه‌های عزاداری امری بسیار مهم است.
حجت الاسلام مصطفي ذوالفقاري مسئول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: به مناسبت سالروز رحلت پیامبرگرامی اسلام صلی الله، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و همچنین شهادت امام رضا علیه السلام مراسم عزاداری به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح استان مرکزی برگزار می‌شود.

 

برپایی نمایشگاه های فرهنگی با موضوع قیام امام حسین علیه السلام

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار داشت: کانون های مساجد مرکزی در این ایام با برپایی مجالس عزا با محوریت سخنرانی پیرامون جایگاه امامت و ولایت، فلسفه قیام عاشورا و اهداف آن، مباحث روز جامعه و توطئه های شوم دشمنان علیه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت اهداف دینی خود گام برمی دارد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه های فرهنگی با موضوع قیام امام حسین علیه السلام با عناوین از کربلا تا شام، از مدینه تا کربلا و همچنین بخش های عکس و پوستر از دیگر برنامه های کانون های مساجد مرکزی است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان این که کانون فرهنگی هنری امام سجاد علیه السلام مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اراک نیز در این ایام اقدام به برپایی نمایشگاهی با عنوان از مدینه تا کربلا کرده که در آن با ماکت واقعه اسرای کربلا را به تصویر کشیده است

 

ارتقا کیفی برنامه‌های عزاداری دهه آخر ماه صفر

وی افزود: کانون فرهنگی هنری شهید کوچکی مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام نیز اقدام به برگزاری مراسم روضه امام رضاعلیه السلام و سفره امام حسن مجتبی علیه السلام ویژه بانوان کرده است و مراسم عزاداری نیز در این کانون با سخنرانی حجت الاسلام امینی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان این که تقویت فرهنگ دینی و بصیرت افزایی جوانان با بهره مندی از ظرفیت محرم و صفر میسر می شود، گفت: فعالیت کانون های مساجد در اجرای برنامه های دهه آخر ماه صفر در راستای ارتقا کیفی برنامه‌های عزاداری امری بسیار مهم است.

 

تبیین اهداف والای نهضت عاشورا، ترویج فرهنگ حسینی(ع)

وی تبیین اهداف والای نهضت عاشورا، ترویج فرهنگ حسینی(ع) و اهمیت مناسبت‌های این دهه هدف از اجرای برنامه های دهه آخر ماه صفر در کانون های مساجد دانست و اظهار کرد: امروز دشمنان سعی دارند با کمرنگ کردن تعالیم عاشورای حسینی، عزاداری‌ها را بی‌اثر جلوه دهند و درس‌آموزی مکتب عاشورا را از بین ببرند و با بی‌اثر جلوه دادن عزاداری‌ها به مبارزه با اسلام بپردازند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه بیان کرد: باید تمامی محافل و مجالس عزاداری اعم از مداح، سخنران و دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر باید ساماندهی شوند تا با مشکلات کمتری روبرو شویم./842/302/ب2

ارسال نظرات