۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۰۶۹۱۲
امام جمعه موقت اهل سنت جاسک:

امام حسین رمز وحدت شیعه و اهل سنت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهل سنت جاسک در همایش قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت، گفت: رمز وحدت شیعه و اهل سنت امام حسین(ع) است.
مکتب امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، مولوی راشد بندار از علمای اهل سنت جاسک امروز در همایش قیام امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت گفت: امام حسین (ع) قیام کرد و با یاران اندک خود توانست بر کل یزیدیان پیروز شود و واقعه کربلا چنان سخت و غم انگیز است که صاحب کتاب «المرتضی» سید ابوالحسن رضوی می نویسد: "بدون بیان واقعه کربلا نوشتن این کتاب امکان پذیر نبود چون واقعه کربلا هر آزاده ای را شرمنده می کند.

وی افزود: امام حسین (ع) کسی است که پیامبر (ص) زیر گلویش را بوسه زد و فرمود: «حسین منی و انا من حسین » و "ترمزی" از علمای اهل سنت در این باره به نقل از پیامبر می گوید: "خدایا دوست بدار کسی را که حسین (ع) را دوست دارد".

 

مولوی بندار ادامه داد: در هیچ کتب و یا منبعی ذکر نشده که اهل سنت کسانی را که بر علیه امام حسن (ع) قیام کردند مورد تمجید و تعریف قرار داده اند بلکه همواره با ذلت و پستی معرفی و از آنان یاد می شود.

 

وی تصریح کرد: پیامبر و اهل بیتش همواره از مقدسات دین اسلام و اهل سنت بوده به گونه ای که امام شافعی (ره) می گوید: "کسی که در نمازش بر پیامبر و اهل بیت پیامبر(ص) درود و صلوات نفرستد نمازش مورد قبول درگاه الهی نخواهد بود".

 

امام جمعه موقت اهل سنت جاسک عنوان کرد: اهل سنت در خصوص قیام امام حسین(ع) کتاب های فراوانی را تألیف کرده اند، کتاب "قیام امام حسین شهسوار کربلا " نوشته شهداد سراوانی از براداران اهل سنت است.

 

عبدالرحمن لشکری زاده سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک نیز گفت: منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آن ها در تعامل با یکدیگر در مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین المللی است به گونه ای که مسلمانان فارغ از اختلافات با پرهیز از تفرقه در مسائل جهان اسلام همسو و هم جهت حرکت کنند.

 

لشکری افزود: یکی از مهم ترین دلایل ماندگاری و گسترش اسلام وجود دو مذهب تشیع و تسنن در نظام ساختاری مکتب اسلام می باشد و دیر زمانی است که حاکمان بزرگ جهان درباره ی امت واحد و وحدت عالم انسانی، مدینه فاضله، حکومت ایده آل یا حکومت واحد جهانی آرزوها و طرح های فراوانی داده اند در صورتی که اسلام کاملا آن را نشان داده است.

 

وی تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این همایش ایجاد وحدت بین مسلمانان و پیروزی مستضعفان بر مستکبران است.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک ادامه داد: کسی که بیشترین تأثیر را در ایجاد وحدت در قرن کنونی داشته حضرت امام خمینی (ره) است که پیامبرگونه در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرد و امروز همه مسلمانان جهان از شیعه گرفته تا اهل سنت وی را به عنوان نماد وحدت و یکدلی یاد می کنند.

 

لشکری زاده با اشاره به این که امروز مشکلاتی که دامن گیر جهان اسلام شده نقشه های شوم دشمنان اسلام است عنوان کرد: با بازیگری بعضی از مسلمانان فریب خورده پدیده شوم و زشتی به نام داعش پدیدار شده است که هیچ ارتباط و مطابقتی با اسلام ندارد.

 

در ادامه این همایش، علی سالاری فرماندار جاسک ضمن تشکر از برگزاری این همایش گفت: رسول الله فرمودند «ان الحسین (ع) مصباح الهدی و سفینه النجاه» «همانا حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است».

 

وی افزود: ریسمان اصلی وحدت بین مسلمانان قیام امام حسین (ع) است و امام حسین (ع) کشتی نجات و مختص به اهل تشیع نیست، افتخاری برای جهان اسلام و متعلق به همه بشریت است.

 

گفتنی است، این همایش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های مساجد شهرستان برگزار و در پایان از فعالان قرآنی و برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان تجلیل شد./851/202/ب1

ارسال نظرات