۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۰۶۸۸۳
استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

دولتمرادان برای ایجاد همدلی و هم‌زبانی با ملت روحیه کاخ نشینی را کنار بگذارند

خبرگزاری رسا ـ استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به راهکارهای تحقق و تداوم همدلی میان دولت و ملت، گفت: طبق رهنمودهای امام خمینی(ره) باید دولتمردان روحیه کاخ نشینی را کنار بگذارند و سطح زندگی مردم نزدیک‌تر شود و این مسأله ایجاد موج همدلی میان مردم و دولتمردان می‌شود.
رضا عيسي‌نيا

به گزارش خبرگزاری رسا، رضا عیسی نیا، استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ظهر امروز در  نشست علمی «همدلی و هم‌زبانی مبان دولت مل(مشکلات و راهکارها)، که سالن کنفراس همایش های غدیر قم برگزار شد، با بیان این که  هر نظام سیاسی برای بقا و تداوم خویش نیازمند همدلی است، گفت: مساله همدلی مختص به زمان و مکان نیست و  بر پایه همدلی آن مشکلات گذر کند و زندگی همراه با آسایش و اطمینان برای شهروندان ایجاد کرد.

 

عیسی‌نیا بیان کرد: در این زمانه کشور ایران دشمنان داخلی و خارجی بسیار دارد و بیش از هر نظام سیاسی دیگر احتیاج به همدلی و هم‌زبانی میان دولتمردان و مسؤولان است.

 

 وی به شاخصه­ها همدلی و هم‌زبانی میان مردم و مسؤولان اشاره کرد و گفت: افرادی که اعتقاد به مکتب اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه دارند می­توانند به این مسأله اهتمام ورزند.

 

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: افرادی که به دنبال تسلط بیگانگان در کشور هستند یا اینکه بلندگوی رسانه ها بیگانه در داخل و افکار می‌شوند و سیاست های آنها در اخل کشور دنبال می کنند نمی توان به مسأله همدلی و اتحاد در جامعه را داشته باشند.

 

عیسی‌نیا اظهار کرد: افرادی که به دنبال  پیشرفت، توسعه و آبادانی، روحیه انتقادپذیری بالا، صداقت در اعمال و رفتار  و تحمل آرای مخالفان را دارند می تواند در مسیر همدلی و گام‌های مؤثری است.

  

وی در ادامه سخنانش به مشکلات همدلی میان مردم و دولت درکشور اشاره کرد و بیان داشت: اگر وظایف همدلی به دولت و دولتمردان رعایت شود، نظام سیاسی به همدلی دست می­یابد و این مسأله سبب پایداری نظام می‌شود؛ برخی از لوازم رسیدن به این مهم شفافیت جریان اطلاعات، قانون مداری، پاسخگویی و مسؤولیت پذیری، وفای به عهد و اعتماد سیاسی است.

 

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه به بیان وظایف مردم برای رسیدن همدلی و هم‌زبانی پرداخت و گفت: مردم برای عملی‌سازی همدلی لازم است که به اصولی باور داشته و در تحقق و عینی‌سازی آن تلاش کنند؛ اصلی‌ترین شاخص‌های الگوی همدلی ملت مشارکت سیاسی، خیرخواهی، وفادرای به حکومت و پایبندی به حضور در صحنه­ها و مطیع قانون بودن است.

 

عیسی نیا با اشاره به مسأله اعتماد در سطوح مختلف جامعه، خاظرنشان کرد: در سطح خورد روابط شخصی و خصوصی بوده در سطح میانی جامعه  اعتماد با توحه عموم مردم و گره و واسطه و سازمان‌ها و مؤسسات که در این دو سطح اعتماد مناسبی است اما در سطح کلان که سطح اعتماد به دولت و نهادها دولتی مورد توجه است که این امر در سطح اعتماد پایین میان مردم است.

 

وی راهکارهای تحقق و تداوم همدلی میان دولت و ملت اشاره کرد و گفت: طبق رهنمودهای امام خمینی(ره) باید دولتمردان روحیه کاخ نشینی را کنار بگذارند و سطح زندگی مردم نزدیک‌تر شود و این مسأله ایجاد موج همدلی میان مردم و دولتمردان می­شود./998/پ202/ف

ارسال نظرات