۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۰۶۸۴۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

زیارت حضرت رسول از راه دور در 80 مکان مذهبی آران و بیدگل قرائت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: آیین قرائت زیارت از بعید حضرت رسول(ص) همزمان با وفات آخرین فرستاده الهی در 80 مکان مذهبی آران و بیدگل برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان  آران و بیدگل صبح امروز در گفت‌و گو با خبرنگاران، گفت: برگزاری مراسم قرائت زیارت حضرت رسول از راه دور با تأکید سازمان تبلیغات اسلامی از سال پیامبر اعظم(ص) در اماکن مذهبی کشور پایه ریزی شد و مردم آران و بیدگل نیز پنج شنبه 19 آذرماه مصادف با 28 صفر سال روز رحلت پیامبر عزیز اسلام در اکثر مساجد، حسینیه ها و اماکن مقدسه با قرائت زیارت پیامبر اعظم(ص) از راه دور به ساحت ایشان ابراز ارادت می‌کنند.

 

وی افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته با هیئات مذهبی، بیش از 20 حسینیه شهرستان آران و بیدگل برای برپایی این مراسم آماده سازی شده است.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: آیین قرائت زیارت اربعین در 10 بقعه متبرکه شهرستان آران و بیدگل برگزار خواهد شد که حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) و قاسم بن علی النقی(ع) از بقاع متبرکه شاخص در اجرای این برنامه ها هستند.

 

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان آران و بیدگل در ادامه یاد آور شد: با هماهنگی ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد، این زیارت در 20 مسجد شهرستان از جمله مساجد محوری اداره تبلیغات اسلامی قرائت خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: پادگان شهید کبریایی، جلسات مذهبی بانوان و سپاه پاسداران از دیگر مکان های برگزاری قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در روز 28 صفر در آران و بیدگل خواهد بود.

 

به گفته وی، روحانیان طرح هجرت و مستقر در اداره تبلیغات اسلامی در روستاهای شهرستان نیز این آیین را به صورت ویژه ای در روستاهای شهرستان برگزار خواهند کرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: آیین زیارت حضرت رسول(ص) با حضور مسؤولان شهرستان نیز روز چهارشنبه 18 آذرماه بعد از نماز ظهر و عصر در حسینیه الزهرا(س) ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام مردان افزود: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه شهرستان خواهد بود و مداحان اهل بیت(ع) نیز به قرائت زیارت حضرت رسول (ص) و نوحه خوانی خواهند پرداخت.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل با بیان این که زیارت حضرت رسول(ص) از راه بعید را از جمله زیاراتی که مملو از معارف دینی است یاد آور شد: هدف از برگزاری این مراسم آشنایی مردم با این معارف در قالب زیارت پیامبر(ص) و برقراری ارتباطی معنوی به منظور ادای احترام به ساحت مقدس آن بزرگوار است.

 

حجت‌الاسلام مردان، پیامبر بزرگوار اسلام را نماد بهترین انسان‌ها در کره‌ خاکی به‌ ویژه در ادیان آسمانی عنوان کرد و افزود: ظهور اسلام در پرتو مجاهدت‌های نبی اسلام (ص) نقطه عطف تاریخ بشری است، که دستاوردهای بی‌شمار، پیشرفت همه جانبه تمدن کنونی را فرا روی بشریت قرار داده است.

 

به گفته وی، برگزاری آیین زیارت حضرت رسول(ص) به صورت سراسری در سطح کشور، سبب انسجام بخشی بیشتر بین مذاهب مختلف و تبیین و معرفی پیامبر رحمت (ص) می‌شود.

 

شایان ذکر است، زیارت‌نامه رسول اکرم(ص) همانند زیارت عاشورا از جمله زیارت‌نامه‌هایی است که اختصاص به زمان معینی نداشته و آحاد امت اسلامی می‌توانند در هر زمان و مکانی با قرائت این زیارت‌نامه از فیوضات آن بهره‌مند شوند./1307/203/ب1

ارسال نظرات