۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۰۶۷۵۹
آیت‌الله صفایی بوشهری:

شخصیت علامه بلادی بوشهری نماد اسلامیت، بصیرت و ولایتمداری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شخصیت علامه بلادی بوشهری نماد اسلامیت، بصیرت و ولایتمداری و مجاهدت است.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری رسول اکرم و ال اطهار(ع) و با تشکر از برگزارکنندگان جشنواره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری و روحانیت گفت: شخصیت علامه بلادی بوشهری نماد اسلامیت، بصیرت و ولایتمداری و مجاهدت است.

 

وی افزود: کثرت تالیف و اثر محققان پژوهشی در عرصه معارف اسلامی در طریق سلوک و ولایتمداری و هدایت های مقام معظم رهبری است و آغازی بزرگ که موجب اعتلای اخلاق و بصیرت در حوزه‌های علمیه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به جایگاه پژوهش در شرایط کنونی بیان داشت: علم مایه اقتدار انسان است که مبدأ آن ایمان و مقصد آن رشد کمال انسانی و تنظیم شخصیت او براساس داده های اسلامی است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: علمی که در بستر ایمان و اخلاق و روحانیت شیعه است در سرزمین ایران اسلامی مانند خورشیدی طلوع می کند.

 

وی افزود: حوزه‌های علمیه بوشهر با نور ایمان و اخلاق با تلاش خود در عرصه‌های پژوهش می تواند قطب حوزه کشور و حوزه خلیج فارس باشد.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه عظمت روحانیت استان بوشهر گنجینه ای بزرگ در طول تاریخ است ادامه داد: در وضعیت کنونی بزرگان عرصه نقد و بررسی مذهب ها از آیت الله بلادی به عنوان یک مرجع نام می برند.


وی تاکید کرد: روحانیت استان بوشهر به معنای واقعی نماد اسلامیت، بصیرت، مجاهدت و ولایتمداری هستند که باید با برگزاری جشنواره هایی در راستای ایجاد همدلی، وحدت و شناخت هر چه بیشتر آنها به جامعه گام برداشته شود.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: دو گروه قوی علمی در استان بوشهر حضور دارند که درحال تالیف های بسیار خوبی برای حوزه های علمیه هستند.

 

گفتنی است در این آیین از 17 اثر شامل کتاب، مقاله و پایان نامه که به دبیرخانه جشنواره علمی پژوهشی آیت الله علامه بلادی رسیده بود تجلیل و چهار نفر نیز شایسته تجلیل معرفی شدند./833/202/ب1

ارسال نظرات