۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۰۶۷۲۱
آیت الله نوری همدانی:

نابودی استکبار و استبداد به سرمایه جهاد نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که امنیتی که در ایران وجود دارد در هیچ نقطه ای از جهان مشاهده نمی شود، گفت: از بین بردن استکبار و استبداد به سرمایه گذاری نیاز دارد و آن سرمایه جهاد و شهادت است.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران شرکت مخابرات استان تهران با تسلیت  رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام صادق(ع) بیان داشت: سرمایه گذاری و تجارت یکی از مسائلی است که قرآن کریم به آن پرداخته است.

 

وی ادامه داد: خداوند دنیا را به گونه ای آفریده است که انسان ها باید با امکاناتی که در اختیار دارند سرمایه گذاری و تجارت کنند؛ انقلاب اسلامی ایران نیازمند سرمایه گذاری بوده است و بدون آن نمی توانست تا این حد پیشرفت کند و سرمایه گذاری هایی صورت گرفت تا این کشور از دست استکبار و استبداد نجات پیدا کند.

 

این مرجع تقلید با بیان این که مردم ایران قرن ها دچار استبداد بوده اند، اظهار داشت: سلاطین و رژیم هایی که بر خلاف اسلام به وجود آمده بودند این مردم را تحقیر و تحت سیطره خود قرار داده بودند؛ از نظر اسلام انسان ها  دارای کرامت و عزت هستند و سرنوشت انسان را به دست افرادی مانند ناصر الدین شاه نمی سپارد.

 

وی با تأکید بر این که یکی از موضوعات درد آور رژیم پهلوی است، گفت: رژیم پهلوی 2500 سال بر این کشور حاکم بود اما این سرمایه گذاری های خانواده های شهدا و ایثارگران آن رژیم را نابود کرد.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: از بین بردن استکبار و استبداد سرمایه گذاری نیاز دارد و آن سرمایه جهاد و شهادت است؛ تمام پیامبران الهی با جهاد و شهادت پیش می رفتند؛ آنها در مرتبه نخست به تربیت مردم می پرداختند و بعد به مبارزه با نمرودیان می پرداختند و این مردم با ایمان لشکر پیامبران را تشکیل می دادند.

 

وی ادامه داد: در اسلام نیز همین گونه بوده و پیامبر اکرم(ص) مدت 12 سال در مکه به ساختن انسان ها پرداخت سپس با هجرت به مدینه، لشکری را فراهم کرد و در مدت 10 سال اقامت در مدینه 64 جنگ انجام داده است و خود ایشان نیز در 25 جنگ به صورت مستقیم حضور داشته اند در حالی که تمام این جنگ ها نیاز به هزینه و بودجه فراوان دارند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: خداوند در  آیه 4 سوره صف در مورد مجاهدین بیان می کند، خداوند کسانی را که صف می کشند و مانند دژ پولادین در مقابل دشمن به جهاد در را ه خداوند می پردازند دوست می دارد.

 

وی افزود: خداوند در آیه 10 این سوره نیز می گوید راهنمایی کنم شما را به تجارتی که به سبب آن از عذاب الیم پروردگار نجات پیدا می کنید در مرتبه نخست باید به خدا و پیامبر او ایمان بیاورید سپس به جهاد بپردازید و مال و جان خود را در راه خدا بدهید این برای شما بهتر است اگر بدانید و خداوند گناهان شما را می آمرزد و شما را داخل بهشت خواهد کرد.

 

این مرجع تقلید با اشاره به وصیت شهدا مبنی بر این که شهدا به خاطر حفظ ولایت فقیه رفته اند، خاطرنشان کرد: مردم بیهوده جان و جوان خود را فدا نخواهند کرد بلکه از آن جهت که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را جانشین امام زمان(عج) و این نظام را نظام ولایی می دانند چنین کارهایی را انجام داده اند.

 

وی ادامه داد: دلیل استحکام این نظام همین است و در مقابل تمام دشمنان اسلام از جمله آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه و ایادی آنها یعنی عربستان سعودی و تکفیری ها محکم خواهد بود؛ امنیتی که در ایران وجود دارد در هیچ نقطه ای از جهان وجود ندارد زیرا این نظام به پروردگار ختم می شود و مردم هرچه را که از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب می شنوند کلماتی است که در بدر و حنین از پیامبر اکرم(ص) می شنوند./1324/پ202/ج1

ارسال نظرات