۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۳۰۶۵۳۲
استاد حوزه علمیه قم:

رحمت الهی در گرو اطاعت از پیامبر و ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام میر شفیعی با اشاره به دستور قرآن مبنی بر اطاعت از خدا و رسول گفت: رحمت الهی تنها با اطاعت از رسول خدا(ص) و خاندان ایشان به دست می‌آید و تا این ولایت و اطاعت نباشد رحمت و مَحبت شامل حال انسان نمی‌شود.
حضرت محمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام میر شفیعی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام صادق(ع) می‌فرمایند که «ولایت ما بهشت شما است»، گفت: آنچه انسان را از جهنم نجات می‌دهد پذیرش ولایت حضرت رسول(ص) و خاندان ایشان است.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند فرموده است «کسی که از جهنم نجات پیدا کند و وارد بهشت شود رستگار شده است» افزود: این رستگاری طبق متن صریح آیات قرآن کریم زمانی محقق می‌شود که انسان از خداوند و رسولش اطاعت کند که قرآن در این زمینه می‌فرمایند «و من یطع الله و الرسول فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین و الشهداء و الصالحین و حسن اولئک رفیقا».

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان اگر خداوند و رسولش را اطاعت کند طبق بیان آیه نه تنها متنعم می‌شود و نعمت‌های فراوانی به او می‌رسد، بلکه با انبیا، صلحا و شهدا که از نیکان امت هستند محشور و هم‌نشین می‌شود، تصریح کرد: بنابراین نعمت و هم نشینی با نیکان و ابرار امت از برکات اطاعت و مَحبت داشتن به خدا و رسولش است.

 

حجت‌الاسلام میرشفیعی با اشاره به آیه 132 سوره آل عمران گفت: این آیه به صورت مستقیم یکی از برکات رحمت و مَحبت به رسول خدا(ص) و اطاعت از ایشان را مورد رحمت قرار گرفتن عنوان می کند.

 

وی افزود: انسان باید دقت کند که رحمت الهی تنها با اطاعت از رسول خدا(ص) و خاندان ایشان به دست می‌آید و تا این ولایت و اطاعت نباشد رحمت و مَحبت شامل حال انسان نمی‌شود به عبارت دیگر نشانه مسلمانی پذیرش ولایت حضرت رسول و خاندان ایشان است و نشانه کافِر بودن عدم پذیرش این ولایت است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نص صریح قرآن کریم نتیجه دوری از ولایت حضرت رسول(ص) و خاندان ایشان را مورد لعن قرار گرفتن خداوند عنوان می‌کند و می‌فرماید «هر کسی که مورد لعن خداوند قرار گیرد دیگر آمرزیده نخواهد شد».

 

حجت‌الاسلام میر شفیعی یادآور شد: همچنین آیات قرآن کریم نتیجه آزار و اذیت رسول خدا(ص) و خاندان ایشان را هم لعن خداوند بر مردم عنوان می‌کنند و می‌فرمایند نتیجه این لعن الهی عذاب ابدی برای انسان است./837/پ202/ف2

ارسال نظرات