۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۳۰۶۵۱۳
مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین خبر داد؛

رضایت مراجع تقلید از فعالیت‌های فرهنگی ستاد اربعین

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به دیدار هفته پیش خود با مراجع تقلید در قم از رضایت مراجع عظام نسبت به فعالیت‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در عراق خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه هفتگی کارکنان بعثه مقام معظم رهبری در شهر مقدس کربلا و مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با هدف بررسی خدمات و فعالیت های انجام شده در ایام اربعین حسینی در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

 

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با تقدیر از تلاش های جمع حاضر، همکاری فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با ارگانهای مختلف را تجربه جدید خواند و بر هماهنگی و برنامه ریزی هرچه بهتر در سال آینده تأکید کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای هماهنگی هرچه بیشتر با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد که مسئول فرهنگی ستاد اربعین در این کشور به شمار می رفت، هدایت و حمایت حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از این فعالیت ها را سرنوشت ساز و اعتماد وی به این کمیته را سرمایه ارزشمندی خواند.

 

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ادامه به دیدار خود با مراجع تقلید قم و همچنین گزارشی که به حضرت آیت الله سیستانی از مراجع تقلید نجف اشرف درباره برنامه فرهنگی ستاد اربعین ارائه داده است اشاره کرد و از رضایت مراجع تقلید از فعالیت های فرهنگی انجام شده خبر داد.

 

وی با بیان اینکه مراجع تقلید از خدمات فرهنگی انجام شده تقدیر کردند، گفت: حضرت آیت الله وحید خراسانی با تقدیر از این فعالیت ها فرمودند که شما خادم خود خدا هستید و نیز حضرت آیت الله جوادی آملی برای خدمت گزاران فرهنگی در این عرصه دعا کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با اشاره به دیدگاه حضرت آیت الله سیستانی درباره فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در ایام اربعین حسینی، تقویت مرجعیت دینی در عراق با محوریت این مرجع تقلید را اصل مهم در فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در کشور عراق خواند و اظهار داشت: این مرجع تقلید فرمودند من از اینکه مصلحت را به درستی تشخیص دادید تشکر می کنم.

 

همچنین در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی از خدمات انجام شده توسط جمع حاضر و دیگر افراد فعال در این بخش تشکر کرد و گفت: حضور پرشور زائران نسبت به سال گذشته بی نظیر بود و برنامه های فرهنگی در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر و با گستردگی بیشتر صورت گرفت.

 

وی حضور روحانیان تبلیغی برای اجرای برنامه های فرهنگی در موکب های زائران ایرانی را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: مناسب است با ارزیابی مجموعه اقدامات صورت گرفته در اربعین امسال، فعالیت های فرهنگی گسترده تری برای سال آینده با برنامه ریزی دقیق تر تدارک دیده شود./1330/د102/ف2

ارسال نظرات