۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۳۰۶۵۰۰
کارشناس و مبلغ حوزوی:

غفلت والدین از تربیت دینی فرزند جامعه را به سوی فساد می‌برد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی گفت: پدران و مادران، فرزندانشان را در کلاس‌های مختلف همچون زبان انگلیسی، شنا، فوتبال و مانند آن ثبت‌نام می‌کنند اما از تربیت دینی و تربیت روح او غافل هستند و بیشتر به جنبه‌های ظاهری افراد می‌پردازند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام خامسی، یکشنبه شب در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که در مسجد صدیقةالحسین(ع) اصفهان برگزار شد،‌ با اشاره به برخی از نابسامانی‌ها و تظاهر به گناه در جامعه گفت: متأسفانه هنگامی که وضعیت جامعه را بررسی می‌کنیم، به این مطلب می‌رسیم که جامعه رو به فساد بیشتر رفته است و این وضعیت نگران‌کننده است.

 

وی افزود: البته نباید از حق گذشت، جوانان مؤمن، انقلابی و متدین بسیاری در جامعه داریم که در برخی محیط‌ها تعداد آنان نیز زیاد هستند اما تعداد جوانان و افرادی که ظاهر اسلام را رعایت نمی‌کنند هم زیاد هستند، این مسأله را استاد شهید مطهری در کتاب فلسفه اخلاق به این بحث پرداخته است.

 

این کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به انتشار کتاب‌های گوناگون مذهبی، اظهار کرد: چون آیات و روایات به مطالب کلی اشاره می‌کند، در هر کتابی که نوشته می‌شود آن عالم به فراخور درک و فهمش از آیات و روایات بهره‌برداری می‌کند و یکی از کسانی که درک و فهم غلط در کتاب‌هایش بسیار کم است، ‌شهید مطهری است.

 

وی ادامه داد: همان طور که امام خمینی(ره) توصیه کردند باید آثار این استاد مطالعه شود و از مطالعه آثار این متکلم و اسلام‌شناس غفلت نشود، حتی کسانی که می‌خواهند کتاب داستان بخوانند نیز می‌توانند داستان راستان این شهید را بخوانند، ایشان کتاب‌های فلسفی که بحث‌های سنگینی نیز دارد، هم دارند.

 

حجت‌الاسلام خامسی گفت: شهید مطهری در کتاب فلسفه اخلاق می‌گوید که بر اساس آیت‌الکرسی هر انسانی یا مؤمن یا کافر است،‌ هر انسانی در ضمیر خود نور و ظلمت دارد که باید آن را تقویت کند،‌ هم نور و هم ظلمت نیروهای کمکی در درون ما دارند.

 

وی ادامه داد: هر انسانی بر اساس فطرت به سمت خوبی پیش می‌رود، اگر فطرت انسان پوشیده شود، وجدان به آن تلنگر می‌زند و در نهایت یک نیروی خوبی دیگری برای انسان است و آن عقل نام دارد که انسان را به خوبی و نور هدایت می‌کند.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان که ظلمت نیز در درون انسان نیروهایی دارد، خاطرنشان کرد: شیطان با اعوان و انصارش اعم از جن و انس نیز به فریب انسان می‌پردازد، هوای نفس نیز به دنبال تقویت ظلمت در درون انسان است و غریزه و شهوت نیز به این کار در درون انسان می‌پردازد.

 

وی بیان کرد: اما در درون انسان یک نیروی چهارمی نیز وجود دارد و آن انتخاب است و آن در شکل‌گیری شخصیت انسان بسیار تأثیرگذار است، متأسفانه بیشتر افراد به جای این که به دینشان توجه کنند به ظاهرشان بیشتر توجه می‌کنند و در تربیت فرزند نیز توجه لازم را صورت نمی‌دهند.

 

حجت‌الاسلام خامسی ادامه داد: دیده می‌شود که پدران و مادران، فرزندانشان را در کلاس‌های مختلف همچون زبان انگلیسی، شنا، فوتبال و مانند آن ثبت‌نام می‌کنند اما از تربیت دینی و تربیت روح او غافل هستند و بیشتر به جنبه‌های ظاهری افراد می‌پردازند./914/203/ب1

ارسال نظرات