۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۰۶۲۳۰
استاد حوزه علمیه:

ولایتمداری و بصیرت قطب نمای دستیابی به تعالی و سعادتمندی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: ولایتمداری و بصیرت تنها قطب نمایی است که در سایه عملکرد به تعالیم دینی و پیروی از آن می توان به سعادت و تعالی دست پیدا کرد.
تجلي بصيرت و ولايتمداري

حجت الاسلام علی بصیرپور، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، با اشاره به شرایط زمان امام حسین(ع) اظهار کرد: جامعه دینی و اسلامی زمان امام حسین(ع) آن اندازه به انحراف کشیده شده بود که کوفیان با علم به اینکه امام حسین(ع) فرزند رسول خدا است، به سبب پول و قدرت در برابر حضرت ایستادند و مقاومت کردند.

 

وی ادامه داد: جمع کثیری از دلباختگان امام در آن زمان به سبب عدم شناخت موقعیت ها و شرایط، از غافله شهدای کربلا باز ماندند و نتوانستند تا نام خود را در طومار یاران باوفای امام قرار دهند، از این رو یکی از مهم ترین خصلت های مومنان به موقع عمل کردن است که گاهی از آن غافلند. همچنین ولایتمداری و بصیرت تنها قطب نمایی است که در سایه عملکرد به تعالیم دینی و پیروی از آن می توان به سعادت و تعالی دست پیدا کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امروز وقایع تاریخی صدر اسلام در حال تکرار هستند، تصریح کرد: بسیاری از وقایعی که امروز در جامعه اسلامی در حال وقوع هستند، در صدر اسلام تکرار شده است و امروز شاهد این هستیم که بسیاری از نخبگان و خواص جامعه به سبب بی بصیرتی و عدم شناخت کافی از دشمنان از غافله انقلابیون عقب مانده اند و از جهل و غفلت بر طبل دشمنان می کوبند.

 
حجت الاسلام بصیرپور با بیان این که اگر جامعه اسلامی در مسیر ولایت حرکت کند، به انحراف کشیده نمی شود، تاکید کرد: اگر جامعه دینی از مسیر ولایت و رهبری خارج شد، به انحراف کشیده می شود؛ همچنین جامعه اسلامی در برهه های خاص زمانی دچار چالش های جدی می شوند و این چالش ها آن قدر جدی هستند که تشخیص حق و باطل را پس از مدتی دشوار می کنند./864/303/ب1

ارسال نظرات