۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۳۰۶۰۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی:

بزرگداشت خون شهدا پاسداشت دین و قرآن است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با بیان این که بزرگداشت خون شهدا پاسداشت دین و قرآن است، گفت: شهدا از ابتدای اسلام تاکنون از جان و مال خود گذشته و جان خود را فدای زنده نگاه داشتن اسلام و قرآن کردند و امروز باید با راه و رفتار سید الشهدا (ع)در جامعه زندگی و تفکر حسینی را در لایه های اجتماعی جامعه نهادینه کرد.
حجت الاسلام و المسلمين احمد عابدي رييس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور عصر امروز چهارشنبه 11 آذر ماه، در آیین قرائت زیارت اربعین و یادواره شهید فهمیده در اراک با بیان این که تجمع میلیونی اربعین حسینی نماد استکبار ستیزی، وحدت مسلمانان است، گفت: اربعین حسینی با ارزشمندترین زمان در راستای نهادینه کردن و ترویج معنویت در جامعه اسلامی است.

 

راهپیمایی اربعین حسینی نمونه ای بارز از ویژگی‌های برجسته‌ مکتب اهل‌بیت(ع)

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با اشاره به این که تجمع بزرگ و عظیم اربعین حسینی در جهان نظیر ندارد، خاطر نشان کرد: راهپیمایی اربعین حسنی نمونه ای بارز از ویژگی‌های برجسته‌ی مکتب اهل‌بیت (ع) است که این مهم بسیار مهم و ارزشمند محسوب می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که شهدای کربلا در مسیر احیای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم و ستم گام برداشتند، اظهار داشت: امروز در ایران اسلامی و جهان اسلام، مسلمانان باید از راه و رسم شهدای کربلا الگو بگیرند.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با بیان این که امام حسین(ع) و یارانش برای برپایی امر به معروف و نهی از منکر و برپایی عدل در برابر زیاده خواهان ایستادگی کردند، افزود: تفکر حسینی نیاز جدی امت اسلامی است، چرا که حق خواهی و توحید را در خود دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به این‌که ایثار و از خودگذشتگی امام حسین(ع) و یاران با وفایش موجب شد که اسلام زنده بماند، خاطر نشان کرد: سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفای ایشان، فرهنگ نرم مقاومت در برابر ظلم را در تاریخ جاودانه کرد.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با بیان این که بزرگداشت خون شهدا پاسداشت دین و قرآن است، گفت: شهدا از ابتدای اسلام تاکنون از جان و مال خود گذشته و جان خود را فدای زنده نگاه داشتن اسلام و قرآن کردند و امروز باید با راه و رفتار سیدالشهدا(ع) در جامعه زندگی و تفکر حسینی را در لایه های اجتماعی جامعه نهادینه کرد.

 

شهادت و جانبازی در راه خدا اوج کمال فردی انسان

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این که شهادت و جانبازی در راه خدا اوج کمال فردی انسان محسوب می شود، خاطر نشان کرد: امروز همه و همه باید مدافع خون شهدا، ایثارگران و جانبازان بوده و همچنین ادامه دهنده راه این بزرگان والامقام در جامعه اسلامی باشیم.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور در ادامه با اشاره به این که از خود گذشتگی های شهدای والامقام سبب عظمت و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، گفت: ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس سبب اقتدار و خنثی سازی توطئه های دشمنان شد./842/202/ب2

ارسال نظرات