۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۳۰۵۹۶۴
استاد حوزه علمیه:

علمای حقیقی وارثان انبیاء برای هدایت انسان ها هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این سخن امام علی(ع) در نهج البلاغه که می‌فرمایند «علما تا زمانی که جهان باقی است برقرار هستند»، گفت: علمای حقیقی وارثان انبیاء برای هدایت انسان ها هستند و ادامه دهنده راه انبیاء خواهند بود.
علما و مراجع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم پورحسینی، استاد حوزه علمیه و شاگرد استاد طاهایی در مراسم عزاداری اربعین حسینی و ششمین سالگرد ارتحال استاد فاطمه سید خاموشی (طاهایی)، مؤسس مکتب نرجس امروز با حضور شاگردان استاد طاهایی در مکتب نرجس مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امام علی (ع) در نهج البلاغه میفرمایند «علما تا زمانی که جهان باقی است برقرار هستند.»

 

وی تشریح کرد: ویژگی مشهود علمای حقیقی این است که وارثان انبیاء برای هدایت انسان ها هستند و ادامه دهنده راه انبیاء خواهند بود.

 

استاد حوزه علمیه افزود: آیا همه علما باقی می مانند و یا عده خاصی باقی خواهند ماند.

 

وی در ادامه به فرمایش رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهید همدانی اشاره و اضافه کرد: «آن چه سبب شد نام شهید همدانی بزرگ باشد و مراسم تشییع پرشکوهی داشته باشند، اخلاص ایشان بود.» فرمایش رهبری ما را به یاد مراسم ارتحال و تشییع پر شکوه استاد طاهایی انداخت که نشان از اخلاص فراوان ایشان بود.

 

پورحسینی به بیان خصوصیاتی از استاد طاهایی پرداخت و تبیین کرد: استاد طاهایی برای خدا کار می کردند و همیشه به همه اخلاص را توصیه می فرمود. ایشان از قبل انقلاب فعال و همچنین موسس مکتب نرجس در کل کشور بودند. در تدریس به دنبال مفاهیم عمیق بودند و جا پای انبیا می گذاشتند.

 

وی گفت: درجات انبیا با هم متفاوت است، بعضی مثل موسی کلیم الله و بعضی مثل ابراهیم خلیل الرحمن است. علما وارثان انبیا هستند چون انبیا سلسله مراتب مختلفی دارند پس علما نیز مراتب مختلفی دارند.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: ایشان همیشه حضرت ابراهیم (ع) را اسوه معرفی می کرد و داستان بت شکنی ایشان را برای شاگردان نقل و تفسیر می نمود و از بین انبیا، حضرت ابراهیم را سرلوحه خود قرار داده بود.

 

وی در پایان اظهار کرد: شاگردان ایشان از کشورهای مختلف پاکستان، هندوستان و کشورهای آفریقایی و اروپایی، کانادا، آسیای میانه و آذربایجان بودند.

 

گفتنی است، استاد طاهایی در سال 1309 هجری شمسی به دنیا آمد و پدر بزرگوارش، حاج سید عبدالله خاموشی از تجار بنام، متدین و مورد وثوق بازار تهران به شمار می رفتند. در سال 82 از ایشان به عنوان خادم نمونه فرهنگ عمومی و همچنین در سال 83 به عنوان خادم قرآن معرفی و به جهت نشر و ترویج فرهنگ قرآنی از خدمات ایشان قدردانی شد./861/202/ب2

ارسال نظرات