۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۳۰۵۸۱۱
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم:

تجمع عظیم اربعینی‌ها هشداری به مستکبران و ظالمان جهان است

خبری گزاری رسا ـ حجت الاسلام یوسفی با بان اینکه اربعین، هشداری به دشمنان است که حواسشان باشد جمعیتی که برای اباعبدالله(ع) آمدند برای مبارزه ظلم جمع شدند و جلوی ستم‌های شما را خواهد گرفت، گفت: اگر اهداف تشیع دقیق شناخته شود، اسلام نجات پیدا می‏کند و همه مسلمانان می‏توانند در سایه اسلام به اهداف نهای خود برسند.
مراسم عزاداري باشکوه زائران ايراني در کربلا
حجت الاسلام محمدتقی یوسفی، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراز داشت: راهپیمایی گسترده اربعین همانطور که می‏تواند برای دوستان و برای کسانی که در واقع گرچه مسلمان نیستند ولی حس آزادی خواهی و عدالت خواهی در دل شان زنده است می‏تواند برای آنها امید باشد در واقع می‏تواند برای دشمنان هم پیام رسایی داشته باشد، که ظلم و بیداد هیچ وقت نمی‏تواند ادامه حیات بدهد و مسلمین می‏توانند در سایه توجه کربلا جلوی ظلم این مستکبرین را بگیرند.
 
وی ادامه داد: اربعین، هشداری به دشمنان است که حواسشان باشد جمعیتی که برای اباعبدالله(ع) آمدند برای مبارزه ظلم جمع شدند و فریاد ‏آزادی خواهی را به گوش شما می رساند و جلوی ستم های شما را خواهد گرفت.
 
حجت الاسلام یوسفی با اشاره به سخن ماربین آلمانی که حادثه عاشورا را تحلیل کرده است، گفت: جمعیتی که طرفدار اباعبدالله(ع) شدند در طول تاریخ با جمعیتی که دور اباعبدالله‏(ع) در گذشته جمع شدند قابل مقایسه نیست، جمعیت شیعیان اباعبدالله الحسین(ع) یک ‏صدم بود، ولی در حال حاضر یک ششم جمعیت مسلمان است، که این نشان از محض و ناب بودن آن نهضت که برای خدا و مبارزه با ضد خدا و ظلم و بیدادگری بود و آنقدر زیبا پاک و ناب است که توانست جای خود را دل مسلمانان و حتی در دل غیرمسلمانها هم باز کند.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: «یدالله مع الجماعه» همیشه وقتی جماعت مسلمین با هدف واحد و الهی شکل بگیرد، قطعا نتایج خودش را دارد این اجتماع برای تجلیل از کسی است، که همه دین به آن وابسته است و پیامبر(ص) بقای دینش را مدیون تلاش و ایثار و شهادت طلبی اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد.
 
وی با بیان اینکه تجلیل از مقام امام حسین(ع) در مجموع تأثیرات جدی بر رواج و تبلیغ دین دارد و قطعا این کار که از عزاداری‏های مرسوم و در واقع عمیق‏تر و با اجتماع و بازتاب جهانی بیشتر است، تأثیرات جدی در نگاه جوامع به دین و اهداف دین مخصوصا اهداف تشیع دارد.
 
حجت الاسلام یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: اگر اهداف تشیع دقیق شناخته شود، اسلام نجات پیدا می‏کند و همه مسلمانان می‏توانند در سایه اسلام به اهداف نهای خود برسند، بنابراین پیام مهم جریان اربعین با این جمعیت عظیم این است که « ما ایستاده‏ایم و اهداف این نهضت قطعأ مقابل ظلم و استکبار و استعمارگری های شما را خواهد گرفت»./875/ت302/ف
ارسال نظرات