۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۳۰۵۸۰۲

بازتاب گسترده نامه رهبر معظم انقلاب در رسانه های جهان

خبرگزاری رسا ـ نامه مهم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی در پی حوادث تروریستی فرانسه به‌ سرعت در رسانه‌های منطقه و جهان انعکاس یافت. این نامه به‌ویژه آن بخش از نامه معظم‌له درباره لزوم فکر کردن به راه‌حل‌ها و گفتگو برای حل مشکلات، به‌سرعت در رسانه‌های منطقه و جهان بازتاب یافت.
نامه رهبر معظم انقلاب

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا،  نامه دوم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان کشورهای غربی بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا داشته است. این نامه ، مصداق دیالوگی بر اساس واقعیات جهان امروز است، دیالوگی که جوانان غربی بر اساس همان واقعیات پیرامونی خود آن را به درستی و خوبی درک می کنند. نامه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان غربی در پی حوادث تروریستی فرانسه به‌سرعت در رسانه‌های منطقه و جهان انعکاس یافت. نامه امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی به‌ویژه آن بخش از نامه معظم‌له درباره لزوم فکر کردن به راه‌حل‌ها و گفتگو برای حل مشکلات، به‌سرعت در رسانه‌های منطقه و جهان بازتاب یافت.

 

شبکه خبری المیادین با انتشار بخش‌هایی از این نامه به‌نقل از امام خامنه‌ای نوشت که همه از حوادث دردناک فرانسه، فلسطین، عراق، لبنان و سوریه متأثرند.پایگاه خبری العهد لبنان نیز با انتشار بخش‌هایی از نامه امام خامنه‌ای نوشت: مسائل دردناک اگر زمینه فکر کردن به راه‌حل‌ها را فراهم نکند، ضرری دوچندان خواهد داشت.

این پایگاه همچنین به‌نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت که تروریسم کور در فرانسه منجر شده که بار دیگر ایشان جوانان غربی را خطاب قرار دهند.شبکه خبری المنار نیز با پوشش بخش‌هایی از نامه امام خامنه‌ای به جوانان غربی نوشت که مسائل دردناک اگر زمینه چاره اندیشی به راه‌حل‌ها و فرصت تبادل افکار را فراهم نکند، خسارتی دوچندان به‌همراه خواهد داشت.

 

خبرگزاری فرانسه نیز تیتر "آمریکا از تروریسم حمایت می کند "را برای پوشش سخنان رهبر معظم انقلاب انتخاب کرده است. خبرگزاری فرانسه یادآور شد که این دومین نامه رهبر ایران است که به جوانان غربی نوشته است.همچنین شبکه ال بی سی لبنان به پوشش نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی پرداخت.این شبکه اعلام کرد که رهبر انقلاب ایران در نامه ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی بعد از حوادث خونین پاریس، سیاستهای دوگانه غرب را محکوم کرد.

 

این شبکه در ادامه به نقل از امام خامنه ای اعلام کرد: تهاجم نظامی که جهان اسلام در سالهای اخیر با آن مواجه بود و در پی آن بسیاری قربانی شدند، نمونه ای دیگر از منطق متناقض غرب است.شبکه ال بی سی نیز در این خصوص نوشت : رهبر انقلاب ایران اعلام کرد که تا زمانی که معیارهای دوگانه بر سیاست غرب مسلّط باشد و تا وقتی که تروریسم در نگاه حامیان قدرتمندش به انواع خوب و بد تقسیم شود و تا روزی که منافع دولت‌ها بر ارزش‌های انسانی و اخلاقی ترجیح داده شود، نباید ریشه‌های خشونت را در جای دیگر جستجو کرد.روزنامه الدستور نیز محتوای نامه امام خامنه ای رهبر فرزانه را پوشش داد و « معیارهای دوگانه غرب» را به عنوان بخش برجسته سخنان ایشان انتخاب کرد.خبرگزاری ترند آذربایجان به بازتاب دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی پرداخت. این خبرگزاری در خبر خود نوشت که رهبر انقلاب در نامه خود به جوانان غرب از دولتهای غربی برای اتخاذ استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم انتقاد کرده است.

 

وبگاه امریکن هرالد تریبیون یکی از سایتهایی است که به بازتاب نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غرب پرداخت. این سایت متن نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب را که در آن به موضوعاتی چون انتقاد از سیاستهای دوگانه نهادهای بین‌الملل در قبال تروریسم، ابراز ناراحتی نسبت به حوادث تروریستی پاریس و همچنین انتقاد از سیاستهای رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین پرداخته شده بود منتشر کرد.آسوشیتدپرس درباره این نامه نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که تروریسم کور حوادث بدی در فرانسه را رقم زد و همین موضوع وی را برای نوشتن این نامه ترغیب کرد. او گفت که به واسطه خونریزی میان اسرائیل و فلسطینیان و همچنین خشونت داعش در عراق، سوریه و لبنان آزرده خاطر شده است.نشریه تایمز اسرائیل نیز در خبری به بازتاب نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غرب پرداخته است. با توجه به اشاره رهبر انقلاب به موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی بازتاب این نامه توسط نشریه مذکور از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

تایمز اسرائیل در خبری نوشت: رهبر انقلاب اسرائیل را به ارتکاب بدترین نوع تروریسم برای 60 سال متهم کرد و این نوع تروریسم را بسیار وحشیانه‌تر از حملات تروریستی پاریس دانست./998/د102/ف

 

منبع: روزنامه رسالت

ارسال نظرات