۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۳۰۵۷۹۳
عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

امروز رسالت تبیین و ترویج دستاوردهای عاشورا بر عهده مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب اصفهان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت پیامبر(ص) از اهداف قیام عاشورا بود، گفت: امام حسین(ع) فرمودند ما باید به عنوان وارثان انبیاء در این عرصه حضور چشم‏گیر‏تر داشته باشیم، در حقیقت رسالت روحانیون تبیین حرکت عاشورا و دستاوردهای حماسه انسان ساز عاشورا است.
واقعه عاشورا

حجت الاسلام محمدصادق سلطانی رنانی، نماینده طلاب و فضلای اصفهان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه یکی از وظایف مهمی که روحانیت دارد تبیین حرکت عاشورا است، گفت: امام حسین(ع) مسیر را برای امت ها باز کرد و کار تقسیم شد خود امام(ع) بخشی از آن را با خون و نثار جان خود انجام دادند و یک رسالتی را به عهده‏ دوستداران خود گذاشته است.

 

نماینده طلاب اصفهان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت پیامبر(ص) از اهداف قیام عاشورا بود، ابراز داشت: امام حسین(ع) فرمودند ما باید به عنوان وارثان انبیاء در این عرصه حضور چشم‏گیر‏تر داشته باشیم، در حقیقت رسالت روحانیون تبیین حرکت عاشورا و دستاوردهای حماسه انسان ساز عاشورا است.

 

وی با اشاره به این که زیارت اربعین فرازهای شفاف و جالبی دارد، تصریح کرد: زیارت اربعین، برای کسانی که نسبت به اربعین اعتقاد دارند و آن کسانی که آن صحنه غم آلود را به وجود آوردند، در هر دو صورت برای هر دو گروه یعنی دشمنان و دوستان حادثه فرهنگ عاشورا قابل توجه است.

 

حجت الاسلام سلطانی ادامه داد: دوستان اباعبدالله(ع) در این مسیر که مسیر عزت و شرف است می توانند حرکت کنند و دشمنان، به تعبیر زیارت اربعین «وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى» کسانی که آخرت خود را به بهای ناچیزی فروختند پشیمان می‏شوند؛ بنابراین اربعین بهترین پیام برای امت اسلامی که وارثان عاشورا هستند، که این عزت و کرامتی که دارند را حفظ کنند.

 

نماینده طلاب و فضلای اصفهان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه اظهار داشت: سرنوشت آن جنایت کارانی که اربعین را به وجود آوردند این را هم یادآور می‏شود که امروز بعد از 1400 سال غیر از لعن و نفرین و نفرت چیزی نصیب بنی و ابوسفیان و یزید نشد.

 

حجت الاسلام سلطانی رنانی با بیان اینکه ما باید وارث خون اباعبدالله(ع) باشیم و از این مسیر پاسداری کنیم، خاطرنشان کرد: پر شوری حرکت عاشورا و اربعین و به ویژه بیداری اسلامی همه‏ اینها را باید مدیون ولی امر مسلمین بود، چون در دوره تصدی ولایت از طرف رهبر معظم انقلاب توجه به همه‏ این امور معنوی زیادتر شده است.

 

وی در پایان گفت: اهمیتی که مردم امروز برای دعای عرفه، اربعین و برای عمره قائل هستند بخشی از آن اشاره هدایت ها و ارشادها و رهبری های ولی امر مسلمین است که مسیر صحیح را به سمت مردم باز کرده و به ویژه در سال گذشته که هدایت‏ها و حمایت‏های ولی امر مسلمین نسبت به اربعین خیلی چشم‏گیر بود و همه متوجه شدند که این عنایت از ناحیه خود امام زمان(ع) به ولی امر شده که مردم را در مقابل تکفیری ها و وهابیت به این سمت هدایت کنند./875/ت302/ف

ارسال نظرات