۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۳۰۵۶۷۸
در مصاحبه‌ای صورت گرفت؛

بررسی علل چرایی دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی

خبرگزاری رسا ـ دانشجوی دکترای علوم سیاسی گفت: در راستای روشنگری و جلوگیری از تحریف واقعیات رخ داده در کشور فرانسه و پاسخگویی به تبلیغات اسلام هراسانه غرب نسبت به حوادث تروریستی، این نامه به رشته تحریر درآمده است.
عارفخاني

احمد عارفخانی، دانشجوی دکترای علوم سیاسی و مدیر دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در مورد نامه رهبری و پاسخ به این سؤال که چرا رهبر انقلاب در کمتر از یک سال دو نامه مهم خطاب به جوانان در غرب می نویسند، گفت: مقام معظم رهبری در نامه اول به این مطلب اشاره دارند که «من شما جوانان را مخاطب خود قرار می‌دهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده می‌انگارم، بلکه به این سبب که آینده‌ی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقت‌جویی را در قلبهای شما زنده‌تر و هوشیارتر می‌یابم» که این موضوع حکایت از درایت وتیز بینی رهبر معظم انقلاب دارد و به گونه ای به جوانان یادآوری می کنند که آینده در دست آنها است وجوانان هستند که می توانند اینده ای مطلوب وتوام با  دوستی با سایر ادیان ومذاهب رقم بزنند.


عارفخانی تصریح کرد: ایشان در این نامه راه رسیدن به آینده‌ای روشن و ایمن را به جوانان غربی یادوری می کنند و معتقدند که جوانان باید لایه‌های ظاهری جامعه‌ی خود را بشکافند، گره‌ها و کینه‌ها را پیدا وباز کنند و همچنین از جوانان میخواهند که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیان های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام برنامه ریزی کنند.


کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سؤال که چرا رهبر معظم انقلاب بعد از دو حادثه تروریستی در فرانسه به جوانان در غرب نامه می نویسند؟ خاطر نشان کرد: در این دوحادثه تروریستی که در فرانسه رخ داد به گونه ای، افرادی نقش داشتند که گروه های تکفیری وتروریستی پرورش یافته در فرقه وهابیت بودند.


وی ادامه داد: غربی ها بسیار تلاش می کنند که این موضوع و حوادث را به اسلام نسبت دهند و از این طریق چهره اسلام را مخدوش کنند وبه اهداف پشت پرده خود که همان اسلام هراسی یا به عبارتی اسلام فوبیا است برسند.


عارفخانی عنوان کرد: از طرفی در کشور اروپایی این حوادث اتقاق می افتد که بیشترین مسلمان را در اروپا جای داده و از سویی کشور فرانسه به گونه ای مهد حقوق بشر وازادی عنوان می شود لذا به نظر می رسد در راستای روشنگری وجلوگیری از تحریف واقعیات رخ داده در این کشورو پاسخ گویی به تبلیغات اسلام هراسانه غرب نسبت به این حوادث تروریستی  این نامه ها به رشته تحریر در آمده است


محورهای اشاره شده در نامه مقام معظم رهبری

عارفخانی گفت: یکی از کلیدی ترین موضوعات نامه حضرت آیت الله خامنه ای موضوع تروریسم است که ایشان از این موضوع به عنوان درد مشترک یاد می‌کنند و همفکری درباره درد مشترک تروریسم و چاره‌اندیشی برای آینده‌ای با امنیت بیشتر را مطالبه می کنند.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نخستین مرحله‌ ایجاد امنیت را که برای مبارزه با تروریسم ضروری عنوان می کنند، اصلاح اندیشه‌ خشونت‌زای غربی می دانند و در همین راستا معتقدند که ریشه‌های واقعی خشونت در غرب، تسلط معیارهای دوگانه بر سیاستهای غرب، تقسیم تروریسم به انواع خوب و بد و ترجیح منافع دولتها بر ارزش‌های انسانی و اخلاقی است.


پژوهشگر مسائل سیاسی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در هشداری جدی معتقدند اشتباه بزرگ در مبارزه با تروریسم، واکن‌شهای عجولانه، حرکات هیجانی و شتاب زده و تدابیر سطحی است که منجر به افزایش گسست‌های موجود، ایجاد انزوا، هراس و اضطراب در جامعه‌ مسلمان اروپا و آمریکا، محروم ساختن مسلمانان اروپا و آمریکا از حقوق اصلی‌شان و گشودن راه بحران‌های آینده با افزایش قطب‌بندی موجود به ویژه با قانونی شدن تدابیر سطحی خواهد شد.


مدیر نمایندگی دفتر خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در این نامه ارزشمند با یادآوری سابقه‌ تعامل غرب و مسلمانان به جوانان غرب گوشزد می‌کنند آن روز که غربیان در خاک اسلام میهمان شدند و روز دیگر که میزبان بودند، اغلب جز مهربانی و شکیبایی ندیدند و چهره واقعی مسلمانان چیزی جز مهربانی، صبر و شکیبایی نیست و آنچه امروزه سیاستمداران و رسانه های غربی در صدد القای آن از چهره مسلمانان هستند واقعیت ندارد.


کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در این نامه به نکته مهمی اشاره می‌کنند و آن علت جذب برخی اروپایی ها به گروه‌های تروریستی است.


عارفخانی ادامه داد: از آنجایی که رسانه های غربی در راستای اسلام ستیزی و اسلام هراسی با تبلیغات وارونه به دنبال این هستند که نشان دهند این گونه اقدامات تروریستی از آموزه‌های اسلامی سرچشمه گرفته است و تروریست‌ها پرورش یافته کشورهای اسلامی هستند، ایشان تغذیه فرهنگی ناسالم در محیط آلوده و خشونت‌زا در غرب و کاشته شدن عقده‌هایی به ‌خاطر نفرت عمیق حاصل از نابرابری‌ها و تبعیض در غرب و گشوده شدن بیمارگونه آن را عامل اساسی و مهم در اقدامات تروریستی این افراد می دانند./859/302/ب2

ارسال نظرات