۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۰۵۵۷۰
آیت الله علوی گرگانی:

همکاری های ایران و عراق در زمینه تأمین امنیت عتبات مستمر باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه علمیه با ارائه یک پیشنهاد در رابطه با همکاری دولت ایران و عراق گفت: خوب است که با رضایت طرفین برنامه‌ها در طول سال استمرار داشته باشد و ایران هم در زمینه حفظ امنیت و تأمین رفاه عتبات عالیات نظارت فی الجمله‌ای داشته باشد و با این کار مسؤولیت دولت عراق هم کم می‌شود و کارها سرو سامان بهتری می‌گیرد.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی ، استاد برجسته حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در دیدار با  حسین ذوالفقاری، رییس ستاد اربعین،اظهار داشت: این اتفاقاتی که در این ایام در مسیر اربعین می‌افتد نشان دهنده این است که محبت اباعبدالله(ع) شاه و گدا نمی‌شناسد.


وی گفت: صحنه‌هایی که از مهمان نوازی‌های مردم عراق و اطعام دادن نشان می‌دهند که برای خدمت رساندن به زائران التماس می‌کنند به خاطر این است که امام حسین(ع) از جان و مال خود برای خدا گذشت و مردم هم از جان و مال خود برای امام حسین(ع) می‌گذرند.


استاد برجسته حوزه علمیه افزود: محدث اردبیلی در مجلسی که برای امام حسین(ع) گرفته بود عنوان کرد که امام حسین(ع) هر چه داشت در راه خدا داد و حالا اگر خدا بخواهد عوض بدهد چه خواهد داد که یک عوام گفت امام حسین(ع) هر چه داشت در راه خدا داد و اگر خدا هر چه دارد بدهد تازه برابر شده و محدث اردبیلی به گریه افتاد و گفت گریه من برا این است که جواب تو جواب تو نیست و خدا این جواب را در دهان تو گذاشت.


حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: برای امام حسین(ع) هر چه کار کنیم کم است و این حرکت یک حرکت سازنده است و هر چه این حرکت را مردمی نگه داریم جنبه تبلیغی آن بالاتر است.


وی با ارائه یک پیشنهاد در رابطه با همکاری دولت ایران و عراق گفت: خوب است که با رضایت طرفین برنامه‌ها در طول سال استمرار داشته باشد و ایران هم در زمینه حفظ امنیت و تأمین رفاه عتبات عالیات نظارت فی الجمله‌ای داشته باشد و با این کار مسؤولیت دولت عراق هم کم می‌شود و کارها سرو سامان بهتری می‌گیرد./843/پ202/ج1

ارسال نظرات