۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۳۰۵۵۰۸
کارشناس مسائل دینی تشریح کرد؛

شباهت قیام امام حسین با نهضت پیامبر اکرم

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که نهضت امام حسین(ع) و خروج ایشان شباهت فراوانی به نهضت نبوی و خروج پیامبراکرم(ص) دارد، گفت: هر دوی این بزرگواران از سوی ظالمان وقت مورد تهدید و تطمیع قرار گرفتند و هرگز هم زیر بار ذلت نرفتند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب موسوي ، کارشناس مسائل ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید عبدالصاحب موسوی، کارشناس مسائل دینی، با حضور در برنامه «سفینه النجاه» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به این که نهضت امام حسین(ع) و خروج ایشان شباهت فراوانی به نهضت نبوی و خروج پیامبر اکرم(ص) دارد، ابراز داشت: مشرکان در ابتدا با تطمیع و تهدید به دنبال همراهی پیامبراکرم(ص) با آنان بودند اما به سبب سرسختی حضرت در انجام رسالت خود موفق به این کار نشدند.

 

وی ادامه داد: مشرکان تصمیم به قتل یا خروج رسول اکرم(ص) از مکه گرفتند و با خارج شدن پیامبراکرم(ص) گمان می کردند که از او و دین مبین اسلام آسوده خاطر می شوند در حالی که تصور آنها اشتباه بود؛ خاتم الانبیا(ص) در مدینه موفق به تشکیل حکومت اسلامی شد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امام حسین(ع) نیز پس از درخواست بیعت با ایشان و گردن زدن حضرت در صورت عدم تمکین بنا به دستور یزید ملعون، ادامه داد: حضرت بیعت را قبول نکرده و به ناچار از مدینه برای حفظ هدف و نهضت خود خارج شد.

 

کارشناس مسائل دینی افزود: امام حسین(ع) با آگاهی به ادامه دار بودن نهضت و شهادت خود در کربلا از مدینه خارج شدند، گفت: امام حسین(ع) از مدینه با اهل بیت(ع)، زنان و خویشاوندان برای دوری از آزار و اذیت بنی امیه و عدم بازداشت و سوء استفاده برای اجبار به بیعت گرفتن شبانه به مکه خارج شده تا مردم و امت اسلام را از خطر یزید و بنی امی آگاه کند.

 

وی گفت: ابتدای شعبان وارد مکه شده و تا دو روز پیش از روز عرفه و سپس آن را ترک کردند که این برای امام حسین(ع) سخت بود و بنا بر دستور پیامبراکرم(ص) که در خواب ایشان را دیدند به سوی کربلا حرکت کردند./9453/203/ب1

ارسال نظرات