۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۰۵۵۰۵
امام جمعه ارومیه:

آرامش و ثبات کنونی کشور در سایه جانفشانی بسیجیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با اشاره به این که هفته بزرگداشت مقام و جایگاه بسیج را پشت ‌سر گذاشته ‌ایم ضمن تبریک این ایام، گفت: به هیچ عنوان بر کسی در کشور ما این موضوع پوشیده نیست، که آرامش و ثبات کنونی کشور در سایه جان فشانی بسیجیان هشت سال دفاع مقدس است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، ظهر امروز در جلسه شورای اداری بسیجیان را سربازان نظام جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: پیروزی نظام اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نشانگر رشادت ها و مجاهدت های بسیجیان کشور است.

 

وی به استفاده درست از پست های مدیریتی اشاره و افزود: پست‌ها، مسؤولیت‌ها و جایگاه‌های مختلفی که هم اکنون در آن قرار گرفته ‌ایم فقط یک امانت از طرف خداوند به شمار می‌رود، که در صورت استفاده نادرست از این موقعیت باید در سرای باقی پاسخگو باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه  با بیان این که امانتداری یکی از ویژگی‌های مسلمانان واقعی به شمار می‌رود، گفت: این فضیلت از انواع و حالت‌های گوناگون برخوردار است، بنابراین باید همواره برای صیانت و حراست از آن گام برداریم، چرا که در غیر این صورت اهل بیت (ع) را می‌ رنجانیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: از اولیای الهی، اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) احادیث و روایات زیادی به ما رسیده است که در صورت جامه عمل پوشاندن به آنها به طور قطع سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه ائمه معصوم (ع) با برشمردن ویژگی‌ های پیروان راستین خود ما را به رعایت و کسب این سجایای اخلاقی دعوت کرده‌اند، گفت: بنابراین باید برای مطالعه و عمل به این توصیه‌ها و آموزه‌های معنوی گام برداشته شود.

 

محاسبه و حسابرسی اعمال خویش

 

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه هر کس باید اعمال خود را حسابرسی کند، اظهار داشت: کسانی که اعمال‌ خود را مورد بررسی و محاسبه قرار ندهند، به مسلمانان خیانت کنند یا آنها را فریب دهند، همسایه خود را برنجانند اشخاصی که در اموال دیگران خیانت کنند طبق روایات از پیروان اهل بیت (ع) نیستند.

 

وی بر ضرورت رعایت این قبیل نکات و پرهیز از مواردی که اولیای الهی منع کرده‌اند و عمل به مواردی که مورد توصیه قرار گرفته است، بیان داشت: به این ترتیب در عمل نشان داده‌ ایم از عاشقان واقعی اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) هستیم.

 

گفتنی است که جلسه شورای اداری ظهر امروز در سالن جلسات شهید عطایی استانداری آذربایجان غربی با حضور مسؤولان استانی برگزار شد./1301/پ202/ب

ارسال نظرات